Утримання державних доріг на Черкащині коштуватиме майже 2 мільярди гривень. Хто освоїть кошти?

Фото: 24 Канал

Експлуатаційне утримання державних доріг на Черкащині протягом 2023 року коштуватиме 1,878 мільярда гривень. Чотири тендери на таку загальну суму проводить Служба автомобільних доріг області.

Про це йдеться на порталі Prozorro.

Усі послуги фінансуються спеціальним фондом державного бюджету.

Дорожники пробували розпочати тендерні процедури ще у жовтні, однак тоді замовник відхилив пропозиції всіх учасників і, зрештою, відмінив тендер.

Нова спроба розпочалася у грудні. Служба автомобільних доріг провела перші два тендери на утримання 260 кілометрів доріг /Р-09/ – Черкаси  — Чигирин — Кременчук (найбільша ділянка, загалом у 131 кілометр), /М-06/ — Кременець — Біла Церква — Ржищів — Канів — Софіївка, Суботів — Медведівка — Кам’янка та інших.

У кінці січня договори уклали із «ДС Пром Груп» на 343 мільйони гривень та із товариством «Австострада» на 310 мільйонів гривень.

У лютому САД провела ще два тендери.

Тендер на 836,8 мільйонів гривень передбачає утримання 531,8 кілометрів доріг. Зокрема – ділянки доріг М-05 Київ-Одеса (94 кілометри), Т-24-03 Орадівка — Христинівка — Жашків — Корсунь-Шевченківський — Мошни (96 км), М-30 Стрий-Умань-Дніпро-Ізварине, Н-16  Золотоноша — Черкаси — Сміла — Умань (53 км) тощо.

Аукціон виграло товариство ШРБУ-48. На сьогодні договір з ним ще не укладено.

Тендер на 389 мільйонів гривень передбачає утримання 334 км доріг. Йдеться про Н-01 Київ — Знам’янка (111 км), Т-24-08 Шевченкове — Городище — /Н-16/, Т-24-14 Сміла — Ташлик — Капітанівка — Новомиргород, Т-24-01 Городище — Шпола — Новоукраїнка — Бобринець — Устинівка тощо.

Аукціон виграв «ДС Пром Груп». Договір з ним ще не уклали.

Загалом у перелік послуг, які надаватимуть підрядники, входять майже дві сотні позицій. Ключові серед них – зимове утримання, засипання і ліквідація вибоїн і промоїн, утримання мостів, прибирання території, утримання зелених насаджень обабіч доріг, укріплення узбіч, заміна або очищення дорожніх знаків, нанесення розмітки, ремонт огорож тощо.

Таким чином послуги надаватимуть 3 підрядники:

  •  ШРБУ-48 може отримати 836 мільйонів гривень.
  • «ДС Пром Груп» – 732 мільйони гривен.
  • «Автострада» – 310 млн грн. 

ТОВ ШРБУ-48 прописане в Умані. Його директором значиться Руслан Губа. Головним бенефіціаром товариства (90%) є Бахтіяр Сапаєв, по 5% мають Ігор Воткалюк та Руслан Губа. Воткалюка, Сапаєва та Губу поєднує скандально відоме ПАТ “Уманьавтодор”, яке покинуло недобудованим міст у Запоріжжі і нині фігурує в низці кримінальних проваджень. Воткалюк працював там головним інженером, Губа був головою правління товариства, а Сапаєв – одним із власників. 

У 2005-2010 роках Сапаєв очолював Службу автомобільних доріг Черкаської області. Далі був директором ДК «Автомобільні дороги України».

Компанія має угод на 9,2 мільярди гривень, будучи лідером дорожнього ринку Черкащини та одним з лідерів країни загалом. Із цієї суми 9 мільярдів складають договори, укладені із Черкаською САД. 18000 неодноразово писав про ШРБУ-48.

«Автострада» заснована наприкінці 2015-го і раніше належала португальській компанії «Цахаріас Інтернейшнл Проджектс» німця Вальтера Цахаріаса і ТОВ «МВ Інвест Груп» львів’янки Тетяни Василівни Шкіль — матері бізнесмена Максима Шкіля. З середини 2019 року Максим Шкіль виступає одноосібним власником фірми. Її директором з серпня минулого року є екс-керівник черкаських дорожників Владислав Демиденко. 

Фірма має угод на 100 мільярдів гривень, серед яких — 11 млрд із Черкаською САД.

Журналісти-розслідувачі зараховують ШРБУ-48 та “Автостраду” до так званого “дорожнього картелю”. 

“ДС Пром Груп” зареєстроване у Броварах і належить Дмитру Мусієнку. Фірма має угод на 11 мільярдів гривень. Із Черкаською САД — на 670 млн грн. На відміну від двох інших компаній, ця фірма не займалася на Черкащині великими ремонтами, а лише вигравала тендери на утримання. Згадані вище договори мають стати найбільшими для неї.

Загалом, варто зазначити, що така сума на утримання доріг є рекордною для області, але вона може коригуватися залежно від потреби.

Так, на 2022 році САД уклав договорів на утримання доріг на 1,8 мільярда гривень. Але по факту підрядники отримали 460 мільйонів гривень. Послуги надавали все ті ж «Автострада» (2 договори), ШРБУ-48, а також «Ростдорстрой».

Розслідування, моніторинг судових справ та оперативна інформація про найбільш резонансні новини Черкас. Підписуйся на телеграм-канал “18000 | Шо там у Черкасах?”

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *