“З турботою від міста”. Пакунки для малюків із вишиванками і пірамідками “заважать” для міського бюджету на 4,5 млн

Придбання речей для пакунку малюка, який був затверджений черкаським міськвиконкомом, коштуватиме бюджету Черкас 4,59 мільйона гривень. Таким чином собівартість одного так званого “бейбі-бокса” становить 1843 гривні.

Ми переглянули всі закупівлі, оголошені департаментом соцзахисту, і порівняли ціни підрядників із ринковими. За основу для порівняння ми намагалися брати продукцію від того ж таки виробника, якого вказував у документах підрядник, та середню ціну на схожий товар у інтернет-магазинах та в дитячих магазинах Черкас.

Згідно з рішенням міськвиконкому від 14 грудня, до складу «Пакунка малюка» входять такі товари: еко-сумка з логотипом міської ради, сорочка “Вишиванка”, друковані інформаційні матеріали, універсальний підгузок, щітка для волосся немовляти, зубна щітка-масажер для перших зубів, розвиваючі іграшка та килимок.

На сьогодні департамент соціального захисту міськради проводить процедури закупівель перелічених речей. На всіх аукціонах визначені переможці, проте поки що жоден договір не укладено.

Раніше ми вже писали, що аукціон на придбання іграшок та розвиваючих килимків для новонароджених виграло підприємство «Лісовий край» із пропозицією у 2,79 мільйона гривень. Підрядник обрахував вартість дерев’яних пірамідок по 199 гривень за штуку, що є дорожчим, ніж аналогічні товари від того ж самого виробника. Вартість килимків закладена у розмірі 941 гривня за одиницю. Наскільки така вартість відповідає ринковій – встановити складно, оскільки цінова вилка схожих товарів у магазинах досить велика.

Аукціон на придбання сорочки-вишиванки відбувся 6 березня. Орієнтовна вартість придбання 2,5 тисяч сорочок була обрахована у 375 тисяч гривень, тобто орієнтовно по 150 гривень за одиницю.

Тендерний комітет замовника відхилив дешевшу пропозицію ФОП Загородня через відсутність в документації накладеного кваліфікованого електронного підпису уповноваженої особи учасника закупівлі. Було акцептовано пропозицію ФОП Акопян, який оцінив товари у 289 тисяч гривень (тобто по суті по 115 гривень за одиницю).

У документації підрядник вказує, що виробником вишиванки є ПП «Ліліана». Ідентична за характеристиками сорочка на сайті цього виробника коштує 58 гривень.

36-річний Артур Акопян проживає в Рівненській області. Це перша участь в закупівлях для нього.

Аукціон на придбання щітки для волосся та щітки-масажера для зубів відбувся 5 березня. Орієнтовна вартість предмета закупівлі – 400 тисяч гривень за 5 тисяч одиниць.

Тендерний комітет відхилив відразу три дешевші пропозиції від ФОПів Козловського, Колодезної та Загородньої через невідповідність тендерній документації. У підсумку було акцептовано пропозицію ПП «Лісовий край» у 275 тисяч гривень. У своїй первинній пропозиції підприємство обрахувало вартість і зубної щітки, і щітки для волосся китайського виробника у розмірі 79 гривень за одиницю. Така вартість приблизно дорівнює ринковій ціні на щітки для волосся. Натомість у спеціалізованих магазинах силіконова зубна щітка польського виробництва, що одягається на палець, коштує 4046 гривень.

Аукціон на придбання багаторазового підгузника з вкладками відбувся 5 березня. Департамент встановив орієнтовну вартість у 800 тисяч гривень, тобто приблизна ціна за одиницю – 320 гривень.

Торги виграло знову ж таки підприємство «Лісовий край» із пропозицією в 795 тисяч гривень, заклавши вартість 318 гривень за одиницю. Аналогічний комплект від того ж постачальника у фірмовому магазині коштує 340 гривень.

Аукціон на еко-сумки відбувся 11 березня. Орієнтовна вартість 375 тисяч гривень. На сумках красуватиметься напис “Черкаси: з турботою від міста”.

Торги із пропозицією у 350 тисяч гривень виграла Вікторія Назаренко. У її пропозицію закладена вартість однієї сумки в 140 гривень.

Пані Назаренко є єдиним засновником все того ж таки підприємства «Лісовий край». Аукціон на еко-сумки – це перші торги, в яких вона взяла участь як ФОП.

Таким чином ПП «Лісовий край» та його засновниця виграли 4 з 5 аукціонів по тендерах на комплектацію так званих “бейбі-боксів”. У разі підписання договорів сумарна вартість перемог підприємців “заважить” на 4,21 мільйони гривень.

ПП «Лісовий край» має статутний капітал у 100 гривень, належить 33-річній Вікторії Назаренко. Раніше підприємство не виграло жодного великого тендеру. Назаренко стала його засновницею у січні цього року, керівником вона є з травня 2018-го.

До цього підприємство належало В’ячеславу Гришанову, що має спільну адресу проживання з Артемом В’ячеславовичем Гришановим – екс-депутатом Черкаської міської ради від партії УДАР.

***

Також, щоб розбавити дещо “сухі” показники цифр та розрахунків, ми звернулися за коментарями безпосередньо до замовника та до активістів, які орієнтуються в питанні.

Директор департаменту соціального захисту Олег Гудзенко розповідає, що ідею з бейбі-боксами почерпнули під час візиту до Івано-Франківська. Обрахування орієнтовної вартості предметів закупівель він пояснив наступним чином:

– Ми моніторили ринок, зідзвонювалися із магазинами, і так визначали вартість. Після цього ми встановили таку межу ціни, яку вважали за потрібне. Як тільки будуть підписані договори, ми будемо вручати бокси, – каже він.

Активістка, мати чотирьох дітей Ольга Рачек емоційно припускає, що над переліком речей для пакунку працювали некомпетентні люди. Також додає, що на її думку, допомагати матерям краще грошима, за які батьки на власних розсуд придбали би необхідні речі.

– Для чого ця сумка з логотипом міськради? Для чого ця сорочка? Для чого друковані матеріали? Підгузок – можливо єдине, що треба у цьому бейбі-боксі. Але чи підійде він для кожного немовляти? Що як цей підгузок буде маленький для дитини? Далі – щітка для волосся немовляти та цей масажер… Наприклад, є спеціальні іграшки-“прорізувачі”: дитина їх гризе, коли ріжуться зубки, але щітка – це не предмет першої необхідності. Натомість “прорізувач”, якби був під рукою – було б непогано, і то не кожна дитина користується і визнає таку цяцьку…

Активіст “Дозорро”-спільноти Артур Чемирис зазначає, що про ефективність як самої закупівлі, так і взагалі цих витрат, зараз говорити важко.

 – Зрозуміло, що з ринком ніхто не працював і не вивчав можливості комбінацій тих чи інших товарів, логістики і тому подібне. Замовники виставили вимоги, зібрані в результаті дискусії з батьками і власними побажаннями, та отримали те, що отримали. Про ефективність як самої закупівлі, так і взагалі цих витрат говорити важко. Таку кількість специфічного товару в такі терміни без попереднього обговорення, зрозуміло, що може поставити обмежена кількість учасників, тому і не дивно, що фактично все замовлення отримав один пул підприємців, – резюмує він.

Зазначимо, що, за словами Олега Гудзенка, пакунки планують вручати після завершення тендерних процедур та підписання договорів. Він прогнозує, що орієнтовно це має відбутися в середині або в кінці квітня. Для отримання “бейбі-бокса” матерям необхідно буде звернутися із заявою в департамент соцполітики.

коментарі
Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *