Вітання поціновувачам мистецтва! Сьогодні поговоримо про Річарда Серру, одного із дійсно найвпливовіших та найважливіших митців двадцятого століття, принаймні, і з нині живих.
Справді, його прорив стався саме у минулому сторіччі, та плодами його відкриттів та революцій донині користуються митці всього світу. До його таланту ніхто не прискіпується, він очевидний та вражаючий, Серра – творець, як кажуть, до кісткового мозку.
Перед тим, як стати магістрантом арт-програми Єльського університету, Річард Серра навчався літературі і його лінгвістичний хист стане йому в нагоді і в контемпорарі мистецтві. Автор досліджував взаємозв’язок та взаємодію між мовою вербальною та художньою, адже між ними і справді є багато спільного. По суті, майже всі митці діють за одним принципом: віднаходять задум, певну ідею, а потім використовують різні інструменти для її найкращого втілення. Для одних це – ноти, для інших – пензлі, для третіх – слова, для четвертих – власне тіло і цих інструментів може бути безліч.
Для Серри головним інструментом став свинець. Художник намагався передати величезними свинцевими конструкціями різні емоції – від жаху та пригнічення до захоплення та благоговіння, але спільним лишалося одне: скульптури та інсталяції Серри стали новим способом взаємодії глядача з мистецтвом, адже в ці роботи можна і треба заходити, як правило, їх можна торкатись, ними можна блукати, а можна і танцювати повз них.
Більше про конкретні роботи, а також про життєвий та творчий шлях справжнього інтелектуала та відданого мистецтву художника – у нашому відео.