Сім порад, які допоможуть експерткам опинитися на шпальтах ЗМІ

У черкаських онлайн-ЗМІ чоловіків згадують утричі частіше, аніж жінок.  У ролі експерток журналісти залучають жінок ще менше. Такими є результати лютневого моніторингу Інституту масової інформації, що мав на меті дослідити гендерний баланс у новинах регіональних онлайн-видань. Ба більше – під час іншого дослідження ІМІ деякі респондентки зазначали, що часом ЗМІ просили в них контакти колег – експертів чоловічої статі.

Причин для такої нерівномірної картини кілька. Частково це пов’язано справді з недотриманням гендерного балансу під час висвітлення тих чи тих тем журналістами. Та є й інша сторона медалі – жінкам-експерткам часом бракує впевненості у собі. Згідно соцдослідженням, 19 % респонденток вказали, що не відчувають себе досить компетентними, і вважають, що є кращі за них експерти. Як наслідок, робота жінок з експертного середовища не завжди є настільки публічною, як у колег-чоловіків. А отже, недостатньо помітною для журналістів.

Під час цього ж самого дослідження, проведеного ІМІ на початку літа 2020-го, вдалося з’ясувати, що заважає жінкам бути більш публічними. На першому місці жінки зазначали брак часу (30%), на другому – побоювання критики і булінгу, особливо – в соцмережах (27%), на третьому – недовіра до медіа (23%).

7 порад, які допоможуть завести власний блог і збудувати мости зі ЗМІ

1. Насамперед варто усвідомити, що ви потрібні медіа. Черкаські журналісти та журналістки завжди ставляться позитивно до коментарів жінок-експерток. Телевізійники “голодні” на цікаві сюжети, а газетярі і сайтовики – на статті. Тож якщо ви можете в цьому їм допомогти – точно отримаєте у відповідь вдячність, а не хейт.

2. Щоб стати героїнею публікації або експерткою, в якої братимуть коментар, журналісти повинні знати про ваше існування. А ще – теми, в яких ви розумієтеся. Найпростіший спосіб, як цього досягнути – почати вести власний блог. У часи активного розвитку соцмереж – це нескладно. На вибір є Facebook, Instagram або власний Telegram-канал.

Перед створенням власного блогу варто подумати про тему, про яку хочете розповідати. Найтиповіша помилка у нашій голові пов’язана з тим, що нам здається, ніби інформація, якою ми володіємо, відома всім. А отже – нецікава людям. Насправді це не так. Рецепт шоколадного фондану може бути відкриттям для когось у вашому лайфстайл-блозі. А допис про те, як правильно створювати власний блог, стане справжньою знахідкою для блогера-початківця.

3. Ще один пункт – створення контент-плану. Заплануйте, скільки публікацій ви зможете створювати на тиждень/місяць. Контент-план може мати вигляд звичайної таблички, в якій ви вписуєте тему майбутнього допису, коли його має бути опубліковано, а також що потрібно для його створення. Він дозволить систематизувати вашу роботу і випрацювати комфортну регулярність дописів. Варто дотримуватися контент-плану і не зникати з інформаційного поля на кілька тижнів/місяців.

4. Зрештою – почати писати. Переборіть страх у собі та створіть свій перший експертний допис. Якщо маєте сумніви щодо якого якості – дайте прочитати знайомим, які вже мають досвід у веденні блогів.

5. Балансуйте між дописами про своє життя та експертними (якщо у вас, звісно, експертний блог). Адже в соцмережах людям не менш важливо за вашою фаховістю бачити людину, яка теж часом має відпочинок, друзів, улюблені книги, домашнього улюбленця тощо. 

Подібне ведення блогів буде корисним не лише для експерток, а і для представниць громадського сектора. У соцмережах ви можете розповісти про свій проєкт, хід його реалізації, знаходячи таким чином однодумців. Окрім того, це дозволить привернути увагу до проєкту журналістів.

6. Якщо ви написали кілька дописів про проєкт у соцмережі, а у “приваті” все ще немає повідомлень від зацікавлених журналістів – напишіть їм. Знайти медіа свого міста ви можете у Facebook, Instagram або в Google за запитом “новини Черкас” (або іншого потрібного вам міста). У соцмережах їм можна відправити повідомлення, а на сайтах – знайти їхню електронну пошту. Напишіть їм коротенького листа про свій проєкт із зазначенням у кінці контактів для подальшої комунікації. Це ж саме можна зробити, якщо ви – експертка, яка готова давати коментарі, але по них до вас не звертаються. Також ЗМІ часто публікують на власних сторінках або сайтах номер телефону редакції – ще одна можливість зв’язатися із ними.

7. Більшість регіональних сайтів мають рубрику “Блоги” і залюбки будуть розміщувати безоплатно ваші блоги, якщо вони є цікавими для аудиторії. Така співпраця буде корисною як для журналістів, які отримають новий цікавий контент, так і для вас – адже це допоможе розширити вашу аудиторію і вийти за межі соцмереж.

Як навчитися писати? 

Зробіть своєю звичкою читання літератури, журналістських публікацій, а також блогів тих авторів, які вам імпонують. Читаючи, ми засвоюємо нові слова, надихаємось стилем, а також інтуїтивно звертаємо увагу на граматику та пунктуацію. Це допоможе вам писати цікаво та грамотно. Повірте, з кожним вашим блогом дописи ставитимуть кращими – дякуємо практиці.

Якщо сміливості все ще бракує – почитайте більше про блогінг в інтернеті або пройдіть один із безоплатних курсів. Наприклад, на платформі Prometheus є курс “Комунікаційні інструменти для побудови репутації”.

Головне – будьте впевнені в собі та зробіть перший крок.

Єлєна Щепак, співзасновниця видання “18000”

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *