Кредит на тролейбуси: скільки ще черкасцям чекати на оновлення парку Черкасиелектротрансу

Тролейбус ЗіУ

Скільки у Черкасах чекати на оновлення тролейбусів. Фото з фейсбуку Черкасиелектротрансу

Мінімум п’ять років у Черкасах обговорюють те, що місто отримає нові тролейбуси в межах кредиту від європейського банку. Лише цього року Черкасиелектротранс захистив «Проєкт модернізації громадського тролейбусного транспорту», далі – підписання документів, оголошення конкурсу на закупівлю тролейбусів, визначення переможця. 

Про це в інтерв’ю «18000» розповів директор Черкасиелектротрансу Борис Марченко.

На якому етапі отримання кредиту на тролейбуси?

- Якби ми хотіли взяти кредит в якомусь банку, то перейшли б через дорогу і взяли цей кредит. А ми працюємо з Європейським банком реконструкції та розвитку, – пояснив директор підприємства.

За його словами, Черкасиелектротранс, Черкаська міська рада та європейський банк підписали тристоронню угоду про підготовку до кредитного фінансування 25 жовтня 2024 року. Підготовка тривала з початку цього року – нещодавно КП «Черкасиелектротранс» захистило проєкт. Наступний крок – підписання «Проєкту модернізації громадського тролейбусного транспорту у м. Черкаси». Як розповів Борис Марченко, є вірогідність, що це відбудеться цього року. А вже в другій половині 2026 року, ймовірно, оголосять тендер на закупівлю тролейбусів, визначать переможця. 

Модернізація Черкасиелектротрансу

- Плануємо закупити близько 40 енергоефективних тролейбусів (раніше повідомляли про 45, – ред.). Насамперед вони замінять старі ЗіУ, ще частина буде з автономним ходом. Зокрема в плані – 12‐метрові тролейбуси з автономним ходом до 20 кілометрів. Вони працюватимуть там, де немає контактної мережі, щоб не будувати тягові підстанції, – розповів Борис Марченко.  

Також за проєктом планують автоматизацію тягових підстанцій, наприклад, по вулиці Смілянській, щоб вона змогла забезпечувати рух більшої кількості тролейбусів у напрямку Південно‐Західного району. Крім цього, має відбутися модернізація випрямлячів та вимикачів, встановлення автоматичних пантографів (струмоприймачів – ред.), оновлення 2,1 кілометра контактної мережі, капітальний ремонт покрівлі депо та встановлення дахової сонячної електростанції.

Деталі кредиту від ЄБРР

Згідно з додатком до внесення змін у рішення виконкому йдеться про кредит Європейського банку реконструкції та розвитку до 16 млн євро на 13 років. Цей кредит співфінансується інвестиційним грантом на суму до 4 млн євро, що має надійти зі Спеціального фонду акціонерів ЄБРР, та внеском Черкас / КП «Черкасиелектротранс» у розмірі 0,2 млн євро. Кредит надають під стовідсоткову гарантію міста Черкаси. Через ризики, пов’язані з війною, кредит підтримає часткова гарантія у межах Програми гарантій для забезпечення стійкості муніципальної інфраструктури та промисловості Ukraine Investment Framework.

Серед джерел повернення кредиту:

  • кошти КП «Черкасиелектротранс» за послуги з перевезення пасажирів;
  • кошти за виконану роботу електротранспортом на міських маршрутах за договорами про організацію надання послуг з перевезень міським транспортом;
  • кошти, надані Черкасиелектротрансу за послуги від інших видів діяльності.

Остаточний відсоток кредиту ЄБРР наразі не сформований.

Про життя Черкасиелектротрансу читайте у великому інтерв’ю «18000» з Борисом Марченком.

Збір триває, а фронт чекає. Разом забезпечимо військових із Черкас необхідним!

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини