На Черкащині розділили мільярд на утримання доріг. Ціни на асфальт приховали

На Черкащині три фірми розділили мільярд гривень на утримання обласних доріг. Ціни на асфальт не оприлюднені.

Про це пишуть “Наші гроші“.

25 листопада Служба автомобільних доріг у Черкаській області підписала чотири договори на експлуатаційне утримання доріг державного значення та штучних споруд на них у Черкаській області на загальну суму 1,02 млрд гривень.

Два з них сукупною вартістю 286,29 млн гривень Черкаська САД підписала із лідером Національної асоціації дорожників України – ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада». Згідно з договором, компанія буде обслуговувати такі дороги:Н-02, Н-08, Н-16, Т-24-04, Т-24-09, Т-24-10, Т-24-12, Т-24-17; та Н-16, Р-04, Р-64, Т-24-01, Т-24-03, Т-24-05, Т-24-08, Т-24-11, Т-24-13, Т-24-19.

Ще два договори Замовник підписав з іншим представником НАДУ – ТОВ «Ростдорстрой» і фірмою Бахтіяра Сапаєва – ТОВ «ШРБУ-48». «Ростдорстрой» обслуговуватиме траси Н-01, Н-16, Т-24-01, Т-24-02, Т-24-03, Т-24-07, Т-24-08, Т-24-14 та Т-24-18. «ШРБУ-48» – М-05, М-12, Н-16, Р-71, Т-24-03,Т-24-05, Т-24-06, Т-24-11,Т-24-15, Т-24-16 та Т-02-02.

На жодному з тендерів ні Замовник, ні Підрядники не опублікували локальні кошториси до договорів чи протоколи узгодження цін на матеріальні ресурси, які б показали вартість будівельних матеріалів, що їх будуть використовувати компанії під час технічного обслуговування доріг.

Середній відсоток кінцевої знижки компаній на усіх чотирьох тендерах становить менше 3%. У випадку з двома тендерами, де виграла «Автострада», на тендери подалися й «Ростдорстрой» та «ШРБУ-48». У випадку з тендерами, в яких перемогли «Ростдорстрой» і «ШРБУ-48», компанії змагалися на торгах тільки між собою. При цьому  на тендер, де виграло «ШРБУ-48», подавав свої документи й інший лідер НАДУ – ТОВ «Автомагістраль-Південь», проте Замовник його ТП відхилив через те, що файл документу з аналогічними договорами був пошкоджений. За словами експертки платформи «Ліга антитрасту» Ганни Сулими, через такий недолік Черкаська САД відхиляти компанію одразу не мала права.

При цьому «ШРБУ-48» на тендері, де перемогло, надало у своїх документах договір про надання послуг машин та механізмів, укладений з «СУНП «Автострада». Окрім цього, усі три компанії вказали, що користуються послугами ТОВ «Дорстрой Монтаж Київ» – «Автострада» та «Ростдорстрой» у своїх документах надали договори про використання техніки «Дорстрой Монтаж Київ», а «ШРБУ-48» залучила компанію в якості субпідрядника.

Протягом 2020 року «Ростдорстрой» десять разів був переможцем Черкаської САД на тендерах з експлуатаційного утримання та поточного середнього ремонту. Усі ці тендери розігрувалися винятково з «Автострадою» та «ШРБУ-48». Середній відсоток знижки компанії на цих тендерах становив 6%. «Автострада» перемагала на тендерах цього Замовника 9 разів, граючи на торгах також лише з цими двома компаніями – середній рівень знижки на аукціонах становив 3,7%. «ШРБУ-48» виграло на тендерах Черкаської САД 6 разів, конкурувавши також лише з «Автострадою» та «Ростдорстрой» -середня сума знижки становила менше 3%.

На усіх 25 процедурах були присутні лише ці три компанії. Усі інші підприємства, які подавалися на тендери, були за різних причин відхилені Замовником.

Вінницьким підприємством ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Автострада» володіє Максим Шкіль – екс-помічник нардепа «Партії регіонів» Миколи Дем’янка.

ТОВ «Ростдорстрой» входить у групу бізнесмена Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова. Його бенефіціарами через фірму «Оттема» (Угорщина) значаться Євген Коновалов і Юрій Шумахер – депутат Одеської міськради від партії «Довіряй ділам» Труханова.

Співвласниками «ШРБУ-48» є Руслан Губа, Ігор Воталюк та Бахтіяр Сапаєв. У 2005-2010 роках Сапаєв очолював Черкаську САД, а в 2010 році – ДК «Автомобільні дороги України». За Януковича «Уманьавтодор», який був у власності Сапаєва, отримав підряд на будівництво моста через Дніпро в Запоріжжі, однак роботи не виконав і автодорівці судились за повернення авансу і штрафів на 313 млн грн. Після тих судів Сапаєв заснував нову фірму «ШРБУ-48», яка і продовжила брати участь у державних тендерах.

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *