Сертифікація показала, що черкаським вчителям бракує знань з інновацій та інклюзивності

 

начальниця Черкаського обласного управління Державної служби якості освіти Оксана Компанієць

Учителі-предметники 5-6 класів регіону завершили участь у сертифікації-2024. Учасники зазначили, що їм бракує компетентності з педагогічного партнерства та психології. Водночас експерти вважають не досконалими інклюзивну та оцінювально-аналітичну компетентності.

Про це на брифінгу в ОВА повідомила начальниця Черкаського обласного управління Державної служби якості освіти Оксана Компанієць, пишуть “18000”.

Сертифікація майстерності – це зовнішнє оцінювання професійної майстерності вчителів. Процедура також дозволяє учителю керувати своїм професійним розвитком. Вона є добровільною.

Шостий рік Державна служба якості освіти проводить сертифікацію вчителів. З 2023 року розпочали сертифікацію вчителів-предметників математики та української мови, які викладають у 5-6 класах.

Сертифікація відбувається у три етапи:

  1. Тестування.
  2. Самооцінювання.
  3. Експертна оцінка професійної діяльності вчителя.

Минулого року в Черкаській області в сертифікації взяли участь 33 учителя, 18  математиці. Цього року для проходження сертифікації зареєстрували 31 вчителя. Зокрема, 16 фахівців з української мови і 15 з математики.

Тестування дало можливість оцінити фахові знання і вміння учасників з тих предметів, які вони викладають. Минулоріч у Черкаській області тестування успішно склали 94% вчителів української мови та літератури і 64% – математики. Такий показник є вищим середньоукраїнського.

Цього року результати показали, що 77% вчителів української мови та літератури пройшли тестування успішно і 60% фахівців із математики. Це також вище середнього показника в Україні.

– Нині маємо 14 вчителів української мови та 9 учителів математики, які отримали можливість взяти участь у другому і третьому етапі, – зазначила Оксана Компанієць.

Самооцінювання відбувалося дистанційно з використанням інформаційно-аналітичної системи. Результати показали, що вчителі оцінюють себе критично. Зокрема вони зазначили, що їм бракує знань у питаннях інноваційних, інклюзивних, цифрових та інформаційних. Також вони вважають, що їм бракує компетентності з педагогічного партнерства та психології.

Третій етап передбачає вивчення практичного досвіду за участі освітніх експертів. Для цього минулого року залучили близько 800 експертів. Цьогоріч це понад тисяча експертів. У Черкаській області більше сотні вчителів вирішили долучитися до сертифікації у якості експертів. Етап передбачає спостереження експертами за заняттям, аналіз самопрезентації та інтерв’ю. Експерти оцінюють 15 професійних компетентностей за 25 критеріями.

Експерти переважно позитивно оцінили професійну майстерність учителів. Але відзначили, що менш розвинутими є інклюзивна та оцінювально-аналітична компетентності.

Остаточні результати учасники дізнаються у грудні. Тоді вчителі отримають сертифікати, що будуть дійсні з 1 січня 2025 року впродовж трьох років.

Для вчителів початкових класів сертифікація ще триває. Участь у ній беруть 30 педагогів області. Восени їхній практичний досвід вивчатимуть освітні експерти. Це стане завершальним етапом оцінювання педагогічної діяльності учасників.

Нагадаємо, що на Черкащині реєстрація електронного кабінету вступника розпочнеться у липні.

Читайте також: Вступникам запропонували понад 20 тисяч конкурсних пропозицій.

Усі актуальні новини Черкас та області за сьогодні – у вайбер-каналі “18000”. Підписуйся, аби не пропустити!

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *