Департамент ЖКК оголосив тендер на поточний ремонт міських доріг. Очікувана вартість закупівлі становить рекордні для міста 50 мільйонів гривень.
Інформація про це розміщена на порталі Dozorro.
Закупівлю порівно розбито на два лоти по 25 мільйонів. Аукціони по обох відбудуться 16 квітня цього року.
Роботи будуть проводитися із квітня і до кінця року. Підрядник дає 3 роки гарантії на свою роботу. Згідно з документацією, підрядник виконає холодне фрезерування глибиною 8 см (площа 10 тисяч метрів квадратних) та 4 см (загалом 0,1 квадратних кілометрів площі).
Для облаштування ділянок дороги закладено використання 14,25 тисяч тонн дрібнозернистої асфальтної суміші (тип Б, марка 1) та 50 тонн бітуму.
Зазначимо, що у 2018 році так званим ямковим ремонтом черкаських доріг опікувалося товариство “Черкаси-Доргстрой“. Фірма, афільована із відомим місцевим підприємцем Володимиром Халаєм, виграла два тендери на 23 мільйони гривень.
Один – на 19,3 мільйони гривень – на замовлення департаменту ЖКК. У кошторис будівельники заклали “надкоштовний” асфальт вартістю 3,3 тисячі гривень за тонну і загальну кількість 4,3 тисячі тонн асфальту. Другий – на 3,88 мільйони гривень – на замовлення КП ЧЕЛУАШ. Цього разу вартість аналогічного асфальту була обрахована значно дешевше – 2,8 тис. грн\тонна при кількості в 928 тон.
У 2017 році роботи виконувало товариство «Лимож». Воно виграло тендер від департаменту економіки на 18,8 мільйонів гривень. У свою пропозицію фірма вписала використання 6,6 тисяч тонн асфальту, середньою вартістю 2,3 тис грн\тона. Опісля було укладено додаткову угоду, за якою вартість виросла до 19,26 млн грн.
У 2016 із все тим же ТОВ «Лимож» було укладено рамкову угоду на поточний ремонт вулично-дорожньої мережі вартістю 5,43 млн грн. У кошторис товариство вписало використання 2,3 тисяч тонн за ціною 1,8 тис. грн\ тонна. Внаслідок укладання низки додаткових угод вартість виросла до 6,26 млн грн, а ціна асфальту до 1,99 тис грн\тонна.
Артур Чемирис, активіст Dozorro-спільноти:
“Ця закупівля містить величезну кількість корупційних ризиків. Зокрема, замовником в очікуваній вартості було визначено чи не рекордну вартість асфальту в Україні – орієнтовно у 3 тисячі гривень за тонну. Особливості проведення так званих “європейських” торгів дозволяють побачити учасників аукціону до моменту його проведення, що підвищує ймовірність “домовленості” між потенційними конкурентами. Велика маржа, а також одразу два ідентичних лоти, на наш погляд, максимально спрощують хід перемовин – вистачить має усім зацікавленим.
Аналогічну ситуацію ми спостерігали і торік, коли ідентичний аукціон відбувся без будь-якої видимої конкуренції, і підрядник отримав право укладати на черкаських вулицях ще коштовніший асфальт, вартістю 3,2 тисяч гривень. Чому асфальт різко здешевшав на 200 гривень і чому лише на 200, коли в інших регіонах він коштує 2-2,5 тисячі гривень, – питання риторичне”.
Додатково зазначимо: авторитетне видання “Наші гроші” провело аналіз тендерів на ремонт доріг по країні у 2018 році. Згідно з ним, найвища вартість асфальтобетону щільного дрібнозернистого типу Б марки 1 є 2,26 гривень за тонну.
До прикладу, у своїй пропозиції на капітальний ремонт вулиці Семиренківської (замовник – департамент ЖКК) підрядник закладає вартість аналогічного асфальтобетону в 2,88 тис грн\т, а для капремонту вулиці Надпільної (замовник – департамент архітектури) підрядник розраховує вартість у 2,69 тис грн\т.