Повсякчас на засідання, важливі події міста чи області, збори, наради керівники місцевого самоврядування та обласної адміністрації прибувають на службовому транспорті зі штатними водіями. Директори деяких комунальних підприємств також мають таку преференцію. Найбільше коштів із бюджету Черкаської області витрачають на перевезення чиновників ОВА.
“18000” з’ясували, скільки тисяч або мільйонів гривень за перше півріччя 2024-го у черкаській мерії, ОВА та КП спрямували на перевезення посадових осіб. Зокрема, на оплату послуг водіїв і таксі, а також на паливо та обслуговування службового транспорту.
Черкаська обласна військова адміністрація
Черкаська обласна військова адміністрація для перевезення посадових осіб уклала договори з комунальним підприємством “АТП Черкаської обласної ради”. За необхідності службовим автомобілем користуються голова ОВА та його заступники.
Згідно з відповіддю на запит, яку надали “18000” у адміністрації, за перше півріччя 2024 року з бюджету області на перевезення чиновників Черкаської ОВА витратили 1 076 611 гривень. Відповідно, середній чек щомісяця складав 179 435 гривень.
Зазначимо, що торік ОВА заплатили загалом АТП за перевезення чиновників 1,8 мільйона гривень, у 2022-му – 980 тисяч гривень.
За інформацією із системи “Прозорро”, на початку цього року АТП уклало низку угод на транспортні послуги службовим автомобілем. Найдорожчий тендер – на 3,1 мільйона гривень, укладений безпосередньо з ОВА. Він розрахований на 156 тисяч кілометрів за ціною 19,95 грн\км з ПДВ. Зазначимо, що ціна не є сталою і може бути зменшена, залежно від фактичного кілометражу.
Окрім того, угоди були укладені із структурними підрозділами ОВА. Яка на сьогодні сума оплат за цими договорами – невідомо. Так само невідомо, чи включали ці оплати у ОВА, відповідаючи на запит.
Угоди на транспортні послуги зі структурними підрозділами ОВА:
- Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації – 400 тисяч гривень.
- Управління у справах сім’ї, молоді та спорту Черкаської обласної державної адміністрації – 430 тисяч гривень.
- Управління охорони здоров’я Черкаської обласної державної адміністрації – 424 тисячі гривень.
- Департамент регіонального розвитку Черкаської обласної державної адміністрації – 409 тисяч гривень.
- Управління екології та природних ресурсів – 426 тисяч гривень.
- Служба у справах дітей Черкаської обласної державної адміністрації – 223 тисячі гривень.
Черкаська міська рада
На запитання “18000” щодо кількості водіїв, які перевозять посадовців, у Черкаській мерії відповіли, що посада “водій” передбачена лише для служби у справах дітей – це пів ставки у штатному розписі. Користуватися його послугами можуть тільки посадові особи служби, які беруть участь у профілактичних рейдах.
Попри те, що інформаційний запит “18000” у мерії розглядали понад 25 днів, на запитання щодо суми, яку щомісяця спрямовують на оплату водійських послуг для керівного складу, там відповісти не змогли. Мовляв, послуги водіїв можуть закуповувати згідно з Єдиним закупівельним словником і розглядати як адміністративні послуги. Натомість зазначили, що в службі у справах дітей на виплату заробітної плати водію щомісячно до кінця року планують спрямовувати по 6 810 гривень. Так за перше півріччя на послуги водія у мерії витратили 49 364 гривні. За вказаний період він проїхав 1056 кілометрів.
Водночас у міській раді відповіли, що на паливо для перевезення посадових осіб органів місцевого самоврядування за пів року з бюджету виділили 74 662 гривні.
На оплату послуг таксі, на якому чиновники проїхали 14 002 кілометрів, за півріччя сплатили 284 158 гривень.
Однак, як писали раніше “18000”, наприкінці минулого року департамент дорожньо-транспортної інфраструктури та екології і департамент ЖКК уклали дві угоди із ФОПом Тарасом Некрахою на послуги таксі у 2024 році. Їх загальна вартість 467 тисяч гривень. Ціна теж не є фіксованою і може зменшуватися. У договір включено, окрім безпосередньо їзди, також керування та обслуговування транспорту.
Комунальні підприємства
Черкасиводоканал
У штаті підприємства “Черкасиводоканал” працюють понад 70 водіїв, це зокрема і працівники аварійної служби, керманичі спецтранспорту тощо.
Як зазначили у водоканалі, службові легкові автомобілі КП використовують для робочих поїздок у межах міста та у відрядження. Автівки підприємства не закріплені за конкретною посадовою особою. Погодинний облік використання автомобілів кожним працівником на підприємстві не ведуть.
Загальна вартість витрат на утримання автотранспорту, який використовував адмінперсонал у першому півріччі 2024-го, склала 37 400 гривень. Зокрема, на паливо для автомобілів спрямували 17 000 гривень. Загалом для здійснення господарської діяльності пробіг автотранспорту КП склав 371 700 кілометрів.
Натомість послугами таксі посадові особи підприємства не користуються.
ЧЕЛУАШ
У комунальному підприємстві “ЧЕЛУАШ” працює один штатний водій автотранспортного засобу. У КП зазначають, що його послугами можуть користуватися всі посадові особи в межах робочого часу для виконання обов’язків.
Щомісячний фонд оплати праці водія становить 14 872 гривні. Відповідно, оплата водія за перше півріччя поточного року обійшлася підприємству в 89 234 гривні.
Пробіг транспортного засобу, який закріплений за дільницею, за півроку становить 8 249 кілометрів. Сума, витрачена на паливо, склала 388 207 гривень.
Водночас працівники комунального підприємства не користуються послугами таксі.
Черкаситеплокомуненерго
Посадові особи КП “Черкаситеплокомуненерго” послугами таксі за кошти підприємства не користуються. Тому витрати на відповідні перевезення у бюджеті КП не закладені.
Водночас керівники “Черкаситеплокомуненерго” за необхідності користуються службовим та особистим транспортом без залучення водіїв. Аби підрахувати витрати на паливо та кількість подоланих на службовому авто кілометрів, КП продовжило строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Згідно із законодавством, таке можливло у разі пошуку інформації серед значної кількості даних. Термін пролонгування закінчується 25 вересня. Щойно редакція “18000” отримає відповідь, матеріал буде доповнено.
Черкасиелектротранс
У “Черкасиелекротранс” працює один штатний водій автотранспорту. Його залучають до перевезення посадових осіб комунального підприємства. Щомісяця оплата праці водія становить 18 036 тисяч гривень. Так, за перше півріччя 2024 року на його зарплатню витратили 108 216 гривень.
Послугами водія для виконання посадових обов’язків у робочий час користуються такі працівники підприємства: директор та його заступник, головний бухгалтер, головний енергетик, начальник планово-економічного відділу, начальник відділу з організації закупівель і начальник юридичного відділу.
За пів року на робочому авто вони проїхали 6 980 кілометрів. На паливо для перевезення посадовців “Черкасиелектротранс” за той самий період витратило 30 241 гривень. Послугами таксі КП “ЧЕТС” не користується.
Черкаська служба чистоти
Посадові особи “Черкаської служби чистоти” не користуються послугами службових водіїв чи послугами таксі. Однак у відповіді на запит у комунальному підприємстві відповіли, що вже понад чотири роки три посади водія легкового автомобіля служби чистоти є вакантними. Щодо запитання про витрати на паливо відповіді не надали.
Міськсвітло
У комунальному підприємстві “Міськсвітло” зазначають, що їхні посадовці не користуються послугами водіїв чи таксі. А штат підприємства налічує двох водіїв спецавтотранспорту: машиніст автовишки та автогідропідіймача. Відповідно, вони перевезенням чиновників не займаються.
Дирекція парків
Штатним розписом КП “Дирекція парків” передбачено посади водіїв спецтранспорту та водія вантажо-пасажирських автомобілів. Загалом у штаті підприємства кількість фактично зайнятих водіїв становить 12 осіб.
Як зазначили у відповіді на запит “18000”, водії КП можуть перевозити службовим транспортом усіх працівників з метою ефективного використання часу та ресурсів для виконання статутних завдань.
Заробітну плату водіям “Дирекції парків” нараховують згідно штатного розпису підприємства. Додатково КП не витрачає кошти на оплату водійських послуг і таксі.
За перше півріччя поточного року на паливо для перевезення працівників підприємства витратили 134 673 гривень. За цей період штатні водії проїхали 43 568 кілометрів.
Благоустрій
Комунальне підприємство “Благоустрій” має у штаті чотирьох водіїв. Їхніми послугами можуть користуватися усі працівники підприємства, зазначили у відповіді на інформаційний запит:
“За умови, якщо водій здійснює вивіз робітників на об’єкт благоустрою для виконання робіт, а по маршруту поїздки є можливість доставити посадовця до пункту призначення”.
Додатково коштів на водія для перевезення посадовців у бюджеті не передбачено. Так само, як на закупівлю палива чи оплату послуг таксі.
Комунальне підприємство має на балансі чотири автомобілі. За перше півріччя 2024-го вони проїхали наступну кількість кілометрів:
- Volkswagen caddy – 10 873 км;
- ЗАЗ фургон малотонажний-B – 4 947 км;
- Іsuzu AB2081 – 8 361 км;
- Hyundai (AM BTH350) – 5 381 км.
Комбінат комунальних підтриємств
У штаті Комбінату комунальних підприємств відсутні водії, які супроводжують керівника організації. Останній у службових справах їздить на автомобілі підприємства самостійно. Окрім керівника КП, автівкою також може користуватися головний інженер.
За перше півріччя поточного року посадовці проїхали на службовому автомобілі 6 393 кілометри. Відповідно, за той же ж період на обслуговування службового авто, зокрема на паливо-мастильні матеріали та запчастини комунальне підприємство витратило 73 030 гривень. Із них понад 36 тисяч гривень спрямували на паливо, його купили 725 літрів.
Послугами таксі посадовці Комбінату комунальних підприємств не користувалися.
Екологія
У штаті комунального підприємства “Екологія” водії, які обслуговують посадових осіб, відсутні. На підприємстві працюють лише два водія автомобільного транспорту другого класу – вони керують вантажівками.
Кінотеатр Україна
Комунальний кінотеатр “Україна” не має у штаті водія для керівника підприємства. Витрати на паливо чи послуги таксі для перевезення посадовців у бюджеті КП також не передбачені.
Працівники кінотеатру, зокрема і директор, пересуваються у робочих питаннях за власний рахунок.
– Нині це так, як було раніше, сказати не можу, – зазначив у коментарі для “18000” новий керівник комунального підприємства Артур Акопян.
Інститут розвитку міста і цифрової трансформації
Штатною чисельністю “Інституту розвитку міста і цифрової трансформації” посади водія не передбачено. Проїзд посадовці комунального підприємства оплачують власним коштом. На послуги таксі та паливо у першому півріччі КП грошей також не витрачало.
Черкасиінвестбуд
У комунальному підприємстві “Черкасиінвестбуд” відсутні штатні водії. Посадові особи підприємства не користуються послугами водія чи таксі, тому коштів на це не передбачено і не витрачено.
Анастасія Бут,
Сергій Макаренко
Читайте також: Мільйони гривень. Скільки міські ради Черкащини витрачають щороку на матеріальну допомогу чиновникам.
Подобаються наші статті? Долучайтеся до Клубу донаторів “18000”! Оформлюйте щомісячну підписку за посиланням і розвивайте регіональну незалежну журналістику разом із нами.
Перевірена оперативна інформація про ситуацію в Черкасах та Україні. Підписуйся на телеграм-канал “18000 | Шо там у Черкасах?”.