Що і в кого найдорожче купували на Черкащині цьогоріч

Закупівлі в Черкаській області у 2025 році

На які закупівлі спрямували найбільше коштів на Черкащині?

«18000» зібрав інформацію про найдорожчі закупівлі замовників із Черкащини, які опубліковані в системі «Прозорро». 

Під час написання матеріалу ми враховували лише ті закупівлі, де нині вже укладені договори. Крім того, не брали до уваги закупівлю палива й електроенергії, а також послуг із перевезення пасажирів.

Утримання державних доріг на Черкащині – 1,45 мільярда гривень

За традицією найбільші суми з року в рік закладають на утримання державних доріг на території області. Таких, як, наприклад, Київ‐Одеса, Золотоноша‐Черкаси‐Сміла‐Умань, Бориспіль‐Дніпро‐Запоріжжя‐Маріуполь, Черкаси‐Чигирин‐Кременчук. 

Цього року у лютому Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області оголосила п’ять закупівель на майже півтора мільярда гривень. Тут важливо розуміти, що суми договорів не є «твердими», їх можуть коригувати відповідно до актів виконаних робіт. Тобто наприкінці року загальна сума може бути суттєво меншою.

Згідно з укладеними договорами, послуги надаватимуть до 30 квітня 2026 року. Вони передбачають широкий спектр послуг:

  • ліквідацію вибоїн;
  • огляд та встановлення опор;
  • заміну або встановлення дорожніх знаків;
  • нанесення розмітки;
  • обслуговування освітлення;
  • технічне обслуговування відеокамер;
  • прибирання підземних переходів та мостів;
  • озеленення та зимове утримання.

Загалом послуги охоплюють дороги, протяжністю близько 1 760 кілометрів. Найдовші відрізки для утримання – ділянка дороги Черкаси‐Чигирин‐Кременчук (130 кілометрів), Київ – Знам’янка (111 кілометрів), Київ – Одеса (94 кілометри).

Всі ці послуги фінансують із державного бюджету.

Утримання доріг області

Деталі закупівлі з утримання доріг

Хто виконуватиме ремонт доріг

Договори розділилися між трьома підрядниками:

«Автострада» зареєстрована у Вінниці й належить відомому бізнесмену Максиму Шкілю. Нині компанія – є одним з найбільших дорожників країни зі статутним капіталом більше мільярда гривень. Свого часу директором компанії встиг побути екскерівник черкаських дорожників Владислав Демиденко. Нині ж директором є Дмитро Троєкуров. В активі компанії – угод на більш ніж 120 мільярдів гривень.

ШРБУ‐48 «прописане» в Умані. Його директором значиться Руслан Губа. Головним бенефіціаром товариства (90 %) є Бахтіяр Сапаєв, по 5 % мають Ігор Воткалюк та Руслан Губа. У 2005–2010 роках Сапаєв очолював Службу автомобільних доріг Черкаської області. Далі був директором ДК «Автомобільні дороги України». Нині фірма має угод на 13,5 мільярдів гривень. З них – більше ніж на 10 млрд – із службою відновлення. «18000» неодноразово писав про ШРБУ‐48 у своїх матеріалах.

ШРБУ‐48 та «Автострада» – є найбільшими підрядниками Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Черкаській області. 

На фоні двох вищезгаданих дорожніх гігантів «Карпат‐Буд» – новачок на черкаській землі. Фірма зареєстрована в Калуші на Франківщині і спеціалізується насамперед на роботах на заході країни. Договір із черкаськими дорожниками став першим для товариства в нашій області і водночас найбільшим в історії цього підприємства. Загалом фірма має угод на 800 мільйонів гривень. 

Реконструкція психіатричної лікарні у Смілі – 212 мільйонів гривень

Рекордний для нашої області тендер на будівельні роботи в Смілі оголосив департамент будівництва Черкаської ОДА. Це звучить як реконструкція будівлі після ракетних ударів росіян.

Процедура закупівлі фінішувала у жовтні, коли замовник уклав угоду з переможцем торгів – Консорціум «Енергетик», який запропонував вартість на одну копійку дешевшу, ніж в іншого учасника.

План роботі із ремонту приміщень лікарні

План роботі із ремонту приміщень лікарні в Смілі

Вартість угоди – 211 999 999 гривень. Роботи мають бути виконані до кінця 2026 року, при цьому стартувати уже в жовтні. Договір підписав в.о. директора департаменту Олександр Мацко, який за кілька днів до того змінив на посаді Ростислава Євмину. «18000» вже детально описував контекст реконструкції лікарні і, пов’язаний з цим, політичний підтекст.

Згідно з договором, фінансування на цей рік – 44,66 мільйона гривень без ПДВ. Якщо говорити про всю суму, то більшість від неї – 157 мільйонів – це гроші Європейського інвестиційного банку, співфінансування з місцевого бюджету – 23 мільйони, кошти місцевого бюджету – 31 мільйон. Наразі на порталі E‐data немає інформації про оплату за договором.

За планом, відбудеться реконструкція корпусів Б та В, музеї‐бібліотеки та сховища.

Хто реконструюватиме лікарню

Певно, найцікавіше в цій історії – це сам підрядник. Компанія заснована менше ніж пів року тому, у травні цього року. Ба більше, тендер на замовлення Черкаської ОВА – перший, у якому «Енергетик» взяв участь і відповідно перший, який виграв, і відразу на понад 200 мільйонів. До речі, далі, схоже, пішло‐поїхало: нині компанія‐новачок може отримати 1,2 мільярди на будівництво слідчого ізолятору на Київщині.

Інформація про підрядника закупівлі

Інформація про підрядника

Засновниками такої «прудкої» компанії є товариства «Артемзбуд» та «Геобуд‐Україна», обоє із Черкас. Відповідно, бенефіціарами є Артем Науменко та Володимир Дячок. Перший зі своєю компанією нині також будує нове приміщення екстренки на вулиці Корольова. 

Модернізація системи оповіщення в області – 119 мільйонів гривень

Черкаська ОВА 29 жовтня таки підписала договір на «нашумілу» модернізацію сирен. Як і прогнозував «18000» у своєму обширному матеріалі‐розборі цієї закупівлі, договір уклали з фактичним монополістом цих робіт в країні – компанією «Укрзалізничавтоматика». Саме під неї і прописали всю процедуру закупівлі.

Не будемо повторюватися щодо всього того, що вже було написано. Що не так із цією «модернізацією»? Як її з маніпуляціями просуває нардеп‐втікач із Дубаю? Що за фірма із такою складною назвою прямо зараз монополізує ринок на сотні мільйонів гривень? Та, власне, як це пов’язано з Черкащиною? Відповіді на всі питання – у матеріалі «18000».

Згідно з договором, роботи мають виконати до кінця наступного року. Також вартість закупівлі зменшили зі 121 мільйона до 119 мільйонів, що, власне, не заважає додати цей тендер до переліку найдорожчих в області цьогоріч. Вся сума має бути профінансована коштом місцевого бюджету.

На 2025 рік передбачено дещо менше 8 мільйонів гривень. За ці кошти має бути виконана частина підготовчих, монтажний та пуско‐налагоджувальних робіт.

Вартість закупівлі з модернізації сирен

Закупівля з модернізації сирен

Коагулянти для Черкасиводоканалу – 70 мільйонів гривень

Певно, це той випадок, коли краще почати з пояснень. Коагулянти використовують для очищення води від забруднень. Ці речовини змушують дрібні частки злипатися, утворюючи великі пластівці, які потім видаляються через фільтрацію або осідання.

Такі речовини водоканали закупляють кожного року. Цьогоріч «Черкасиводоканал» уклав угоду на придбання більш ніж двох тисяч тонн коагулянтів на основі гідроксихлориду алюмінію за 70 мільйонів гривень.

Йдеться про 900 тонн гідроксихлориду алюмінію середньоосновного, 1200 тонн низькоосновного та 100 тонн високоосновного.

Читайте також: «Схемне мислення»: як подарунок місту перетворився на «презент» для оточення міської влади Черкас.

Переможець тендера на купівлю коагулянтів

Тендер із трьох учасників виграло підприємство ТОВ «Капітал рост», з яким уклали угоду 13 жовтня.

Для порівняння, у 2024‐му водоканал організував тендерів на придбання коагулянтів на 64 мільйони гривень, у 2023‐му – на 51 мільйон гривень, у 2022‐му – на 35 мільйонів гривень. Зазначимо, що в 2023 році водоканали зверталися до НКРЕКП із закликом підвищити тарифи, мотивуючи це, зокрема, і тим, що вартість коагулянтів за 10 років зросла у 5,3 рази. 

Ремонт кладовища №3 в Черкасах – 57 мільйонів гривень

Тендерна третю чергу робіт на цьому кладовищі із влаштуванням місць почесних поховань.

Техзавдання передбачає благоустрій місць поховань, встановлення фундаменту на 213 флагштоків і такої ж кількості гранітних лавок. Також має бути влаштоване водовідведення, асфальтування проїздів тощо.

Як розповіли «18000» в департаменті ЖКК, на цей рік тут запланували збудувати зливову каналізацію і з’єднати центральну алею. На це в бюджет заклали мільйон гривень.

Хто виконуватиме роботи на кладовищі

Замовник уклав договір із товариством «Проектно‐будівельна компанія Екобуд» на 57,62 мільйона гривень 3 жовтня. Фірма зареєстрована у Черкасах і належить Сергію Лісютенку. Має угод на 120 мільйонів гривень.

Роботи з реконструкції цього кладовища розпочалися у 2023 році. Тоді виготовили кошторисну документацію та організували тендери на першу та другу чергу робіт, вартістю, відповідно, 7,4 та 4 мільйони гривень.

Що в сусідніх областях?

На Кіровоградщині замовляють утримання автомобільних доріг за 363 мільйони гривень, на Полтавщині – низку поточних ремонтів, зокрема доріг Лубни‐Миргород‐Опішня за 474 мільйони та Лохвиця-Гадяч‐Охтирка‐КПП «Велика Писарівка» за 666 мільйонів, реконструюють корпуси Кременчуцького спортивного ліцею за 213 мільйонів. На Вінниччині утеплюють Вінницький національний технічний університет за 113 мільйонів та реконструюють Центр матері та дитини за 148 мільйонів. 

Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю авторів ГО «Черкаської інформаційної агенції «18000» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу

Сергій Макаренко 

Читайте також: У раді без голови. Що взагалі твориться в Черкаській обласній раді?

Розслідування, моніторинг судових справ та оперативна інформація про найбільш резонансні новини Черкас. Підписуйся на телеграм‐канал «18000 | Шо там у Черкасах?»

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини