Десять найбільших дорожніх ремонтів Черкас за 10 років мера Бондаренка: що? хто? за скільки?

Ремонт дороги в Черкасах за час Анатолія Бондаренка

Які дороги в Черкасах і як ремонтували за час каденції Бондаренка

2015‐й. В Україні – декомунізація, Європа переживає міграційну кризу, Іран підписує ядерну угоду, «Зоряні війни» повертаються на великі екрани, Apple запустили Apple Music, «Барселона» бере п’ять трофеїв за сезон, а долар на кінець року по 24 гривні.

Новим міським головою Черкас після яскравих дебатів на телебаченні стає чоловік із «залізним характером», як він сам себе називає, головний «батьківщинівець» області Анатолій Бондаренко.

На цій посаді Анатолій Васильович змінює Сергія Одарича, який керував містом дев’ять років. За рік до того він програв на парламентських виборах, але тепер повернувся із пропозицією для містян досить загальних, але з’ясувалося, затребуваних у електорату, питань. «Упродовж року на черкаських дорогах не залишиться жодної ями», – гласить передвиборчий опус Бондаренка.

Передвиборча програма Бондаренка

Передвиборча програма Бондаренка

Заради справедливості, в подальшому ремонти дорожньої інфраструктури міста, яка зустрічала рік «Дерев’яної кози» в досить плачевному стані, дійсно стануть пріоритетними. Благо, фінансові карти в моменті склалися для цього ідеально.

Справа в тім, що Бондаренко прийшов до влади в період зміни «фінансових» епох у країні. Реформа децентралізації кратно збільшила суми місцевих бюджетів, починаючи якраз із 2015 року.

Дівчина тримає картонку з написом Анатолій Бондаренко

Скрин з відео hromadske

Якщо у 2013–2014 роках бюджет розвитку міста становив 100–150 мільйонів гривень, то вже 2015‐й, який став першим роком децентралізації, засвідчив зростання доходів і ріст бюджету розвитку у два рази. Так, у 2015 році – це були вже понад 250 мільйонів, у 2016‐му – понад 300 млн.

Анатолій Бондаренко

Анатолій Бондаренко. Фото: Дзвін

Через рік у Черкасах запрацює «Прозорро», яке нині й дозволяє трохи зазирнути в минуле і згадати всі масштабні ремонти двох каденцій Бондаренка. А ще через два роки він пообіцяє з’їсти краватку, якщо хтось за рік зробив доріг більше, ніж він. 

Тож «18000» пригадує, які (і як) найбільш коштовні дорожні об’єкти капітально ремонтували або реконструювали у Черкасах за останні 10 років. Ностальгії дещо буде.

Бульвар Шевченка – від 114 до 160 мільйонів

Масштабні роботи щодо реконструкції головної вулиці міста стали великими дорожнім проєктом після зміни влади в місті. Логічно, адже в передвиборчій програмі саме на бульварі були розставлені акценти.

Початок реконструкції засвідчив непростий перехід від теорії до практики і далі породив не один скандал та навіть судові тяжби.

Перші угоди на реконструкцію бульвару в мерії підписали у вересні 2016 року. Йшлося про ділянки від Лазарєва до Небесної Сотні і від Небесної Сотні до Припортової. Обидва лоти на 41 мільйон гривень віддали досі невідомій на Черкащині фірмі під назвою «Укрєвробуд – 2013», яка мала очевидні ознаки фіктивності. Однак навіть той факт, що власник цієї фірми роком раніше був засуджений за підробку документів на Дніпропетровщині, черкаських закупівельників не зупинив. 

Реєстр

Скрин із реєстру про судимість

І далі власну фіктивність компанія довела не словом, а ділом, залишивши «роздовбаним» бульвар Шевченка прямо у центрі міста на зиму і породивши те саме «легендарне» фото сезону 2016–2017, яке можна показувати тим, хто любить казати «раніше було краще». 

Бульвар Шевченка

Бульвар Шевченка

 – Початок ремонту бульвару співпав у часі з розгортанням реформи публічних закупівель. Одразу з явних недолугих дій чиновників та учасників було зрозуміло, що ми маємо справу зі змовою: організатор очевидно сприяв перемозі в тендері конкретного підприємства, що в результатів зірвала всі можливі терміни, – коментував тоді активіст, а нині співзасновник «18000» Артур Чемирис.

У 2017 році стартувала судова тяганина, зрештою, Господарський суд в Дніпропетровській області ухвалив рішення про стягнення з «Укрєвробуд – 2013» пені за несвоєчасне виконання робіт та штрафу на суму в близько 650 тис. грн. У 2020 році в міській раді інформували, що кошти підрядник їм на той момент не сплатив.

Вже після оголосили низку закупівель на інші ділянки (Можайського – Університетська, Припортова – Різдвяна, Різдвяна – Добровольського) та уклали угоди на додаткові роботи по кожному з об’єктів. Детально про витрати на різні ділянки бульвару можна почитати ТУТ або ж ТУТ. У 2020 році загальна сума тендерів становила 160 мільйонів гривень. Водночас у мерії повідомляли, що реальна вартість оплат – 114 мільйонів гривень.

Вулиця Смілянська – 37 мільйонів гривень

Важкі «дорожні пригоди» перших років тривають. І мер публічно заявляє, що хоче, аби вулицю Смілянську відремонтувала «європейська фірма». Отже, стартує ще один великий проєкт – ремонт вулиці Смілянської на ділянці від кільця біля літака і до виїзду з міста.

У ті прадавні часи, коли тендери ще мали «паперовий» формат, а про «Прозорро» на Черкащині не було ні слуху, ні духу. Схоже, охочих європейців не знайшлося, тож цей ремонт теж вирішили довірити ще одним «сумнівним» майстрам – компанії «Главшляхбуд». Нині ця назва може звучати, як ще один артефакт тієї доби, але на той час цей «перспективний» підрядник стрімко увірвався у бюджетні потоки і отримав право ремонтувати частину вулиць Сумгаїтської, Благовісної, Чорновола, а також дві державні дороги на майже 200 мільйонів гривень.

Вулиця Смілянська

Вулиця Смілянська

Окрім основного договору на ремонт Смілянської, «Главшляхбуд» також отримав додаткові роботи ще на 8 мільйонів.

Однак уже в 2017 році в ЗМІ опублікували інформацію, що роботи виконали неякісно і на дорожньому полотні з’явилися ями. У 2019 році прокуратура області встановила, що роботи виконані неякісно, справу направили до суду. У 2022 році Господарський суд стягнув із підрядника 1,7 мільйона гривень. 

Вулиця Героїв Дніпра – 56 мільйонів гривень

Йдеться про ремонт ділянки дороги від вулиці Сержанта Смірнова до Козацької. Із цього проєкта розпочалася масштабна реконструкція головних вулиць мікрорайону «Митниця», яка зачепить всі головні інфраструктурні об’єкти тут.

Основну угоду уклали у листопаді 2017 року із ПП «Дорстрой». Тоді підприємство із Христинівки вибороло право на виконання робіт у конкуренції із тим же ТОВ «Главшляхбуд» та ШРБУ‐48. Для «Дорстроя» ця угода фактично стала першим великим підрядом після зміни влади у місті. Нині компанія має угод від департаменту архітектури на майже мільярд гривень.

У листопаді 2018‐го замовник уклав із «Дорстроєм» додаткову угоду: ще на два роки і ще на 20 мільйонів гривень. Останніми змінами до договору передбачено завершення робіт у 2025 році. Сума фінансування на цей рік – 2,3 мільйона гривень.

Вулиця Надпільна – 64 мільйони гривень

Надпільна, яка на момент ремонту ще називалася Ільїна, одна з двох найбільших односторонніх магістральних вулиць міста. Її ремонтували двома частинами.

Вулиця Надпільна

Вулиця Надпільна

У лютому 2018‐го уклали договір на частину від Можайського до Грушевського на 28,7 мільйона гривень із тим же ПП «Дорстрой». У вересні наступного року – на ділянку Чорновола – Пацаєва ще на 36,6 мільйона гривень із ТОВ «Черкасиміськбуд», що належало відомому місцевому бізнесмену Анатолію Бурському, нині, можливо, теж дещо призабутому.

Вулиця Чехова – 49 мільйонів гривень

Договір на ремонт вулиці Чехова уклали у серпні 2019 року. Роботи виконували на ділянці від вулиці Нижньої Горової до Гетьмана Сагайдачного. За підсумками аукціону замовник акцептував лише четверту цінову пропозицію і підписав угоду із «Колтех‐Транс».

Закупівля вулиці Чехова

Ремонт по вулиці Чехова

До цього фірма була насамперед залучена до поточних дорожніх ремонтів та укладання тротуарної плитки (зокрема під час снігопаду). Також фірма мала в багажі низку кримінальних справ, що однак не завадило їй отримати свій на той момент найбільш коштовний підряд. 

Далі, у 2020‐му, власник «Колтех‐Транс» Сергій Колесниченко піде по списку партії Бондаренка «За майбутнє» у міську раду, фірма отримає ще більше підрядів і, зрештою, у 2023‐му отримає тендерний бан за змову на торгах.

Вулиця Сумгаїтська – 192 мільйони гривень

У серпні 2019‐го міська рада уклала найбільшу на той час тендерну угоду: 149 мільйонів на ремонт вулиці Сумгаїтської. Дві черги робіт довірили «улюбленцю» міської влади ПП «Дорстрой». «18000» детально розбирав кошторис закупівлі у своєму матеріалі. 

Вулиця Сумгаїтська

Вулиця Сумгаїтська. Фото з фейсбуку Анатолія Бондаренка

Завершення робіт на об’єкті затягнулося, а в 2020 Артур Савін навіть повідомляв, що міська рада завинила підряднику 40 мільйонів.

Уже влітку 2024‐го уклали договір на додаткові будівельні роботи ще на 43 мільйони гривень, що дозволило загальній вартості сягнути майже 200 мільйонів.

Читайте також: Що і в кого найдорожче купували на Черкащині цьогоріч.

Вулиця Героїв Холодного Яру – 86 мільйонів гривень

Влітку 2023 року міська рада підписала угоду на ремонт 2,5 кілометрів об’їзної вулиці Героїв Холодного Яру на 86,4 мільйона гривень. Підряд отримав все той же «Колтех‐Транс» Колесниченка. Для фірми ця угода стала однією з останніх перед штрафом від АМКУ у 8 мільйонів та забороною брати участь в торгах на три роки.

Вулиця Володимира Великого – 179 мільйонів гривень

Реконструкція цієї вулиці на Митниці стала найдорожчим дорожнім тендером в історії Черкас, оновивши рекорд Сумгаїтської. Договір уклали у вересні 2023‐го на суму в 179 мільйонів. Йшлося про ділянку від вулиці Жужоми до Смірнова, де мали збудувати нові тротуари, велодоріжку та облаштувати коло для руху транспорту.

Ремонт по вулиці Гагаріна, нині Володимира Великого

Ремонт вулиці Володимира Великого

Загалом ремонтні роботи планували тут ще з 2021‐го, однак стартували уже після повномасштабного вторгнення. Тендер на реконструкцію вулиці збігся із протестними акціями з вимогами зняти кошти з ремонтів доріг і спрямувати їх на ЗСУ. Тема ремонту цієї вулиці була однією з найбільш палко обговорених. Зокрема, у петиції люди вимагали зняти 90 мільйонів із фінансування об’єкта, однак цього, як розуміє читач, не сталося. 

Вулиця Квіткова – 159 мільйонів

Восени 2024 року департамент архітектури уклав угоду на будівництво вулиці Квіткової із ПП «Дорстрой» на 159 мільйонів гривень. Роботи мають завершити до травня 2026 року.

Нова вулиця має поєднати два мікрорайони: залізничного вокзалу та Південно‐Західний. Про створення вулиці йшли розмови ще із 2017 року і її перший кошторис мав скласти трохи більше 40 мільйонів.

- Цьогоріч у нас заплановані тут підготовчі роботи. Наступного року почнеться асфальтування. Зараз там відбувається перенесення мереж, прокладання нової зливової каналізації – це складні роботи, – розповідає директор департаменту‐замовника Артур Савін.

За словами Савіна, сума цьогорічного фінансування на Квіткову – 39 мільйонів гривень.

Вулиця Квіткова

Вулиця Квіткова

Вулиця Козацька – 40 мільйон гривень

У червні цього року уклали договір на ремонт вулиці Козацької від Героїв Дніпра до Набережної. Вартість договору – 40 мільйонів гривень. Підрядник – типовий для «Митниці»: це ПП «Дорстрой». Дедлайн робіт – кінець наступного року.

Очільник департаменту‐замовника Артур Савін повідомляв «18000», що ця реконструкція – початок облаштування і розбудови черкаської набережної. Сума цьогорічного фінансування, за словами Савіна, 26 мільйонів гривень.

Нині, якраз в останні кілька днів, на цій ділянці дороги почалося укладання асфальту.

Сергій Макаренко

Читайте також: Оновлення парку за 16 мільйонів, зарплати працівникам та відключення світла: як нині живе Черкасиелектротранс.

Розслідування, моніторинг судових справ та оперативна інформація про найбільш резонансні новини Черкас. Підписуйся на телеграм‐канал «18000 | Шо там у Черкасах?»

коментарі
3 Коментарі
  1. Чи є ремонт дорогі по вул. В.Великого (Гагаріна) завершеним, якщо на дорозі не нанесено дорожню розмітку, біля 34 школи не зазначено пішохідний перехід, відсутні обмежувачі руху (лежачі поліцейськи) , які були до ремонту?
    крім того біля дорогі стояли фігурки школярів, які після ремонту підлягають відновленню.
    Ремонт повинен покращувати безпеку руху, а такий ремонт збільшив не безпеку для пішоходів. так як дорога збільшилась, швидкість руху водії не зменшують, а діти ледь встигають добігти до острівку безпеки.

  2. Для керівництва міста‐ закінчення ремонту дороги‐це закінчення грошей,які можна роздерибанити!

  3. Так дійсно,завдяки збільшенню фінансування місцевих бюджетів в м.Черкаси проведено велику роботу по ремонту доріг.Але це в порівнянні з періодом Одарича,коли майже нічого не робилось з цього питання.На жаль в обласному центрі залишилось багато вулиць,де люди навіть пішки не можуть пройти до своїх будинків,тому що дорога відсутня взагалі,це просто брудні калюжі води,які обійти неможливо.Це узвіз Білоцерківський.Невже в міському бюджеті недостатньо коштів,щоб провести хоч якийсь ремонт дороги по цій вулиці,тому що на сьогодні це найгірша вулиця в місті.

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Останні новини