Які зміни відбулися в Черкасах після підняття вартості проїзду?
У Черкасах із 10 березня цього року підвищили вартість проїзду в міському транспорті: у тролейбусах до 13 гривень, а в автобусах до 16 гривень. Серед причин – підвищення цін на шини, запасні частини, збільшення зарплати працівникам і загалом – щоб пасажирський транспорт зміг функціонувати надалі.
“18000” дізнався, які зміни відбулися в транспортній системі міста. Цю інформацію медіа надали у відповіді на запит до департаменту житлово-комунального комплексу Черкаської міської ради. А також редакція зібрала інформацію про вартість квитків у громадському транспорті в інших містах і селищах області для порівняння.
Новий перевізник у Черкасах
Як розповіли у мерії, у місті з’явився один новий перевізник – ТОВ “Епітранс”. Нині він обслуговує міські автобусні маршрути №4, №5, №7, №21 та №22.
“18000” розповідав, що міська рада Черкас попередньо достроково розірвала договори на перевезення з підприємствами “Еліт-Транс” та “Медіт-Сервіс”. Причина – порушення умов договору перевізниками щодо забезпечення чітких графіків руху на маршрутах №6 та №7.
Тоді конкурс бути перевізником на маршруті №7 виграв ТОВ “Епітранс”, а на маршрут №6 призначили ДП “Чарз Авто”.
Крім цього, обслуговувач маршруту №4 ПП “Медіт-сервіс” подав міській раді пропозицію з автобусами, які не відповідали умовам конкурсу ні за місткістю, ні за екологічністю. Тому замість нього почав працювати також ТОВ “Епітранс”.
Пізніше на маршрут №21 теж призначили Епітранс. Перевізник курсуватиме за цим маршрутом від травня три місяці, до оголошення нового конкурсу.
Скільки автобусів на маршрутах у Черкасах
У звичайному режимі пасажирів щодня перевозять 130-135 одиниць транспорту. У мерії зазначили, що через військову агресією російської федерації, кількість автобусів “зменшилась практично на всіх маршрутах”. А також “графіки руху зазнали незначних коригувань”.
Натомість у Черкасах з’явилися нові автобуси VDL AMBASSADOR 200, які тепер обслуговують маршрути №4, №21 та №22.
Скарги на перевізників
У департаменті ЖКК зазначили, що скарги на перевізників надходять, проте їхню кількість не обліковують. Пасажири скаржаться на:
- порушення права на пільговий проїзд;
- грубість водіїв та кондукторів;
- недотримання розкладів руху.
Як писав “18000”, містянин Павло Милокост реєстрував на сайті мерії петицію, в якій просив усунути ТОВ “Епітранс” і повернути на всі маршрути старих перевізників. В електронному зверненні черкасець скаржився на хамовиту поведінку, не видачу квитків, невідомий графік руху та автобуси, які не пристосовані для громадських перевезень містом. За час збору підписів, тобто місяць, петиція зібрала 64 голоси. Цього недостатньо для розгляду депутатами.
Епітранс відомий ще одним порушенням і конфліктом із компанією автоматизованої системи обліку плати за проїзд – “CTT”, що працює в черкаському транспорті. Перевізник на певний час від’єднав автобуси на маршруті №4 від системи валідаторів.
У відповіді на запит “18000” у міській раді повідомили, що працівники управління транспорту перевірили ситуацію і склали відповідний акт на перевізника. Він усунув порушення впродовж часу, передбаченого договором на обслуговування маршруту.
Зміни в роботі тролейбусів
Редакції повідомили, що змін у роботу тролейбусів не було. Кількість рухомого складу на лінії також не змінювали: у будні курсують 48 одиниць транспорту, в суботу – 27, в неділю – 24.
Які зміни планують впровадити в роботі перевізників?
У мерії тримаються поки тих планів, про які розповідали в лютому 2025 року:
- буде проведена оптимізація маршрутів. Нині, як зазначили в департаменті, завершують етап фізичного обстеження пасажиропотоків. Можливо, відбудуться зміни в маршрутах;
- у Вінницькому державному технологічному інституті розробляють для Черкас нову транспортну модель;
- щоб збільшити конкуренцію серед перевізників, планують долучати до участі в конкурсах більше учасників із усієї України;
- нова маршрутна сітка у Черкасах має з’явитися влітку 2025 року. Тоді і будуть оголошувати конкурси на нові маршрути, де будуть нові, і ті, що відповідають умовам сучасності, вимогам до якості і кількості автобусів тощо;
- запровадження відшкодування перевізникам витрат за кілометр пробігу.
Додамо, створення нових транспортних маршрутів обговорювали під час засідання депутатів у березні 2024. Однак тоді проєкт рішення не підтримали, до питання обіцяли повернутися згодом.
У травні того ж року в коментарі “18000” директор департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради Сергій Отрешко розповів, що для програми розвитку черкаського транспорту з місцевого бюджету спрямували 1,5 млн гривень. За ці кошти планували розробити маршрутну сітку. Спершу мали оголосити тендер на майданчику “Прозоро”, далі – консультації, що стали б підставою, зокрема, для зміни автобусних маршрутів.
Скільки коштує проїзд у містах і селищах Черкаської області:
- Жашків – 20 грн;
- Звенигородка – 17 грн;
- Черкаси – 16 грн;
- Тальне – 15 грн;
- Городище – 15 грн;
- Шпола – 15 грн;
- Багачеве – 15 грн;
- Кам’янка – 15 грн;
- Золотоноша – 15 грн;
- Корсунь-Шевченківський – 15 грн;
- Канів – 15 грн;
- Сміла – 13 грн;
- Умань – 12 грн;
- Калинопіль – 12 грн;
- Чигирин – 10 грн;
- Монастирище – 10 грн.
У Драбові, Чорнобаї, Маньківці, Христинівці та Лисянці міського транспорту немає.
Такою вартість проїзду є на час публікації матеріалу.
Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” та Amediastiftelsen в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією партнерів.
Також читайте: Депутати не підтримали петицію черкасців щодо зниження вартості проїзду у тролейбусах.
Читай “18000” у вайбері. Лише головні новини про Черкаси та область