«На манежі – всі ті ж». Хто отримує мільйони на утримання та ремонт доріг Черкащини цьогоріч

Дороги Черкаської області 18000. Хто їх ремонтує

У 2024-му на Черкащині суттєво зменшилися суми видатків на дороги. Нині про капітальне будівництво взагалі не йдеться. Навіть загальна вартість поточних ремонтів доріг і на території області, і в обласному центрі, порівняно з минулим роком, зменшилась удвічі.

При цьому певних “традицій” на Черкащині, навіть попри зміни у фінансуванні, все одно продовжують дотримуватися. Замовники обирають для закупівлі тих же учасників, що і в минулі роки.

“18000” з’ясовує що, кому та скільки платять замовники в межах дорожнього сезону 2024-го року на Черкащині.

Черкаська область. Дороги державного значення

У лютому цього року Уряд спрямував на ремонт та утримання доріг 17,1 мільярдів гривень за програмою «Розвиток мережі та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення». Це залишок коштів спеціального фонду держбюджету, який утворився на 1 січня 2024 року.

Раніше в Уряді заявляли, що всі кошти з дорожнього фонду на 2024 рік у сумі 94,7 млрд грн будуть перенаправлені на потреби оборони.

Як повідомили “18000” у Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області, загалом цього року на утримання державних доріг в регіоні очікують виділення 358 мільйонів гривень з державного бюджету. Фактичний обсяг оплат буде залежати від реальних надходжень бюджетних асигнувань протягом року.

Торік Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Черкаській області провела три тендери на утримання доріг державного значення в області. Їхня загальна вартість – 1,95 мільярда гривень. Закупівлі проводили весною. 

Тоді 836 мільйонів отримав ШРБУ-48, 727 мільйонів – підприємство “Автострада”, 389 мільйонів – ДС ПРОМ ГРУП. Всі три ці підприємства ще до великої війни були серед лідерів у САД за освоєними коштами на ремонтах доріг області, кожне з них має угод з дорожниками на більше ніж мільярд гривень. Є висока вірогідність, що цьогоріч утриманням доріг держзначення займуться ті ж самі підрядники. 

Ремонт дороги

Фото з інтернету

Цьогоріч на початку серпня на Черкащині тендери на послуги з утримання державних доріг досі навіть не оголошували. У департаменті-замовнику “18000” не повідомили час, коли закупівлі будуть оголошені, зазначивши, що вони відбудуться після отримання коштів затвердженого плану фінансування. 

Поки Служба відновлення (колишня САД) лише замовила розроблення відповідного проєкту. Договір з проєкту досі не підписано, а його вартість може скласти 737 тисяч гривень.

Черкаська область. Дороги обласного значення

Натомість Служба місцевих доріг уже провела тендери на експлуатаційного утримання своїх, обласних, доріг:

Усі чотири переможці дублюють минулорічні результати, кожен підрядник – по суті улюбленець конкретного замовника.

Дорстрой

ПП “Дорстрой” – взагалі головний підрядник Служби місцевих доріг і має угод на 820 мільйонів гривень. Це підприємство зареєстроване у Христинівці. Власник компанії – Роберт Григорян, директор – Ігор Віблий. “Дорстрой” – провідний підрядник Черкаської міської ради та одне з найбільших дорожних підприємств області. У Черкасах фірма виконувала і виконує низку великих підрядів, на кшталт вулиці Сумгаїтської, колишньої вулиці Гагаріна, Жужоми, Благовісної тощо.

Роберт Григорян - дорожній підрядник у Черкаській області

Роберт Григорян. Фото Черкаської міськради

Ростдорстрой

Компанія “Ростдорстрой” зареєстрована в Одесі і належить Юрію Шумахеру та Євгену Коновалову. Її зараховують до бізнес-орбіти бізнесмена Олександра Жукова та мера Одеси Геннадія Труханова. Попри іншу територіальну прив’язку, “Ростдорстрой” – один з головних дорожніх підрядників нашої області. Зокрема, має угод на 262 мільйони гривень із Службою місцевих доріг. На Черкащині фірма насамперед відома через порушення під час реконструкції черкаського аеропорту.

Будівельне управління-77

Ця фірма зареєстрована у Черкасах і належить Ростиславу Осипенку із Канева. За неофіційною інформацією, вона входить до орбіти екс-депутата Черкаської міської ради Володимира Халая, який був помічником народного депутата від партії “Слуга народу” Олега Арсенюка. Арсенюк обирався у Верховну Раду як мажоритарник від 195 округу, частина якого входить до Золотоніського району. Компанія має угод із цим замовником на 147 мільйонів гривень.

Асфальтно-бетонний завод Євробуд-Асфальт

“Асфальтно-бетонний завод Євробуд-Асфальт” із Городища минулого року вперше виграв тендер на утримання доріг Звенигородщини, а вже цього року повторив успіх. За два роки компанія отримала договорів від Служби місцевих доріг на 164 мільйони гривень. Власником фірми є Армен Абрамян. До прикладу, у 2022 році тут був інший підрядник: із схожою назвою, хоч і з іншими власниками.

Дороги в районах

Також Служба місцевих доріг провела тендери на поточні ремонти районних доріг на майже 116 мільйонів гривень:

  •  Черкаський район – загальна вартість тендерів – 53,9 мільйона гривень;
  •  Уманський район – загальна вартість – 43,3 мільйона гривень;
  •  Звенигородський район – 19,3 мільйона гривень.

Послуги мають надати:

  •   ПП “Дорстрой” – 47,4 мільйона гривень;
  •   “Ростдорстрой” – 26,4 млн грн;
  •   ШРБУ-48 – 14,5 млн грн;
  •   “Євробуд-Асфальт” – 13,2 млн грн;
  •   ПрАТ Уманський “Агрошляхбуд” – 8,9 млн грн;
  •   “Шляхове ремонтно-будівельне управління №82” – 6,1 млн грн.

Як і торік, поточні ремонти Черкаського району розділили між двома підрядниками, натомість у Звенигородському районі, де у 2023-му послугу надавало одне підприємство, тепер теж працюватимуть дві фірми.

Як бачимо, перелік переможців майже той самий.

ШРБУ-48

Прописане в Умані. Його директором значиться Руслан Губа. Головним бенефіціаром товариства (90 %) є Бахтіяр Сапаєв, по 5 % мають Ігор Воткалюк та Руслан Губа. “18000” неодноразово писав про ШРБУ-48 у своїх матеріалах.

Бахтіяр Сапаєв підрядник. дороги

Бахтіяр Сапаєв

Агрошляхбуд

ПрАТ Уманський “Агрошляхбуд” зареєстроване в селі Піківець, що в Уманському районі. Його керівником значиться 73-річний Геннадій Грановський. Був депутатом Черкаської обласної ради, де входив до фракції “Партії регіонів”. Син Геннадія Грановського – Олександр Грановський – український мільйонер та ексдепутат Верховної Ради. 21 жовтня 2022 року НАБУ і САП повідомили, що вважають Грановського-молодшого організатором корупційної схеми на АТ “Одеський припортовий завод”, і оголосили його розшук.

Геннадій Грановський

Геннадій Грановський

“Шляхове ремонтно-будівельне управління №82”

Єдиний дебютант цьогорічних торгів. Акціонерне товариство зареєстроване в Чернігівській області і має договорів на 1,5 мільярда гривень. На Черкащині – це перша угода для підприємства.

Загальна вартість дорожній закупівель місцевих дорожників цього року – близько 250 мільйонів гривень. Це суттєво менше, ніж у 2023-му, коли така сума становила 440 мільйонів. 

Якщо порівнювати ситуацію з цінами асфальту, ключову складову кошторисів дорожніх робіт, то варто відзначити, що у більшості закупівель вартість асфальту дрібнозернистого для верхнього шару тип Б марка 1 становить близько 6400 – 6559 гривень за тонну з ПДВ. Виключенням є хіба послуги з утримання доріг Золотоніщини, де підрядник “Будівельне управління-77” заклав вартість 5825 грн/т.

Згідно з інформацією ДП «Національний інститут розвитку інфраструктури», середня вартість на такий асфальт по країні станом на червень – близько 5500 грн/т, по Черкаській області – 6200 грн/т.

Черкаси

Після появи департаменту дорожньо-транспортної інфраструктури Черкаської міської ради на початку 2023, саме він став головним замовником на виконання ремонтів черкаських доріг. Цьогоріч він не проводив тендер на поточний ремонт, натомість провів закупівлі на ремонти різних об’єктів окремо, які тим не менш виграли “старі знайомі” мерії. 

Загальна вартість укладених нині договорів на поточні ремонти становить 48,8 мільйона гривень, що суттєво нижче сум на ці послуги у 2022 та 2023-му, коли вони складали більше сотні мільйонів.

  •   Ремонт Руставі – 18,7 млн грн (підрядник – ПП “Дорстрой”);
  •   Проспект Перемоги – 15,6 млн грн (ПП “Дорстрой”);
  •   Остафія Дашковича – 8,7 млн грн (“Черкасишляхбуд-плюс”);
  •   Хрещатик – 4,1 млн грн (“Черкасишляхбуд-плюс”);
  •   Вулиця Кулика – 1,7 млн грн (“Черкасишляхбуд-плюс”).

За словами керівника департаменту Сергія Отрешка, можливо, цього року буде ще одна закупівля на поточний ремонт.

 – Планується ще один тендер, але не можу точно сказати об’єкт. Та сума буде до 5 мільйонів. Це якщо депутати спрямують кошти, – пояснює Отрешко.

У відомість ресурсів ПП “Дорстрой” закладає вартість асфальту в 5169 грн/т, а “Черкасишляхбуд-плюс” – 5099 грн/т, що загалом відповідає середнім цінам по області.

Хоч формально тендер на поточний ремонт не проводили, по суті замовник розділив цю закупівлю між своїми давніми фаворитами: “Дорстроєм”, який отримав більші тендери, та компанією родини Колесниченків “Черкасишляхбуд-плюс”.

Дорстрой

Про ПП “Дорстрой” ми вже писали вище. Підприємство є одним з найбільших дорожніх підрядників Черкаської області, зокрема і в Черкасах.

Сергій Колесниченко. Підприємець, ремонтує дороги

Сергій Колесниченко (фото з фейсбуку)

Черкасишляхбуд-плюс

Належить Сергію Колесниченку – відомому у Черкасах бізнесмену, різні фірми якого отримують з бюджету десятки мільйонів гривень: колись лише на дорожні роботи, а останнім часом – і на будівельні. У 2020 році Колесниченко балотувався у Черкаську міську раду за списком партії “За майбутнє”, який очолював мер міста – Анатолій Бондаренко.

Найбільшою родинною фірмою Колесниченків є “Колтех транс”, що має угод на півмільярда гривень, насамперед із Черкаською міською радою. Однак у 2023 році ця компанія отримала трирічний тендерний бан від АМКУ за змову на торгах з іншою фірмою Колесниченка. Після цього перемагати на тендерах почав “Черкасишляхбуд-плюс”. Він, серед іншого, виграв тендер на 38 мільйонів гривень на утеплення колегіуму “Берегиня” із завищеними цінами.

Щодо поточного ремонту доріг, то, до прикладу, торік “Дорстрой” отримав 42 мільйони на поточні ремонти, а “Колтех-Транс” (фірма Колесниченків) – 76 мільйонів. Подібна тенденція існує давно. Різні фірми Колесниченків, незалежно від замовника (у його ролі раніше також встигли побувати КП ЧЕЛУАШ та департамент ЖКК) отримують кошти на поточні та капітальні ремонти, фактично починаючи від початку каденції міського голови Анатолія Бондаренка. Це “Лимож”, “Лиможбуд”, “Лиможінвест”, “Черкасишляхбуд”, “Грін-Таун 2016”, “Трансбуд 2017”, “Сіті-Буд 2017”.

Департамент архітектури, що по суті спеціалізується на великих закупівлях, цього року проводить тендер на додаткові роботи по вулиці Сумгаїтській, очікуваною вартістю в 43 мільйони гривень. Сумарна вартість капітального ремонту цієї дороги може сягнути 200 мільйонів гривень. 

Ремонт дороги. Отрешко, Тренкін і Колесниченко

Отрешко, Тренкін і Колесниченко. Фото з фейсбуку

Водночас із очікуваних 43 мільйонів у цьогорічний бюджет закладено лише 3 мільйони, хоч директор департаменту-замовника Артур Савін обіцяє, що загальне фінансування на 2024-й складе 7 мільйонів. За його словами, вони підуть на асфальтування тротуарів, додаткове освітлення і світлофор.

Договір по цьому тендеру ще не укладено. Аукціон виграв усе той же ПП “Дорстрой”, який до цього ремонтував цю ж ділянку у 2019-му.

Водночас найбільшим дорожнім тендером не лише в останні роки, а й загалом в історії Черкас на сьогодні лишається реконструкція вулиці Гагаріна, що стартувала минулого року і триває досі. Загальна вартість там – 179 мільйонів гривень.

***

Якщо в області найбільші дорожні закупівлі ще попереду, хоч і невідомо, коли вони будуть проведені, у Черкасах великі дорожні роботи наразі не планують. Останнім договором має стати поточний ремонт вулиці Онопрієнка за 3,2 млн грн. Переможцем аукціону там став все той же “Черкасишляхбуд-плюс”. Договір з ним поки не укладено, оскільки компанія “Регдорстрой” звернулася до АМКУ із скаргою на дискримінаційні умови замовника.  

“Регдорстрой” – це київське підприємство, що має договорів на 265 мільйонів гривень. Раніше через скаргу підприємства замовник скасував торги на вулицю Дашкевича через рішення АМКУ. 

 – Замовник виставляє досвід на 7 мільйонів, а в них є на 5 мільйонів. І вони вважають, що це уже дискримінація. У них немає більше досвіду, тому просять зменшити планку. Вони по всій області оскаржують так. Для чого вони це роблять, мені невідомо, – пояснює Сергій Отрешко.

Ми створили цей матеріал як учасник мережі «Вікно Відновлення». Все про відновлення постраждалих регіонів України дізнавайтеся на єдиній платформі recovery.win.

Подобаються наші статті? Долучайтеся до Клубу донаторів “18000”! Оформлюйте щомісячну підписку за посиланням і розвивайте регіональну незалежну журналістику разом із нами

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *