Дорожній сезон: хто і де освоює мільйони цього літа у Черкасах

Цього року у Черкасах оголосили тендерів на понад 260 мільйонів гривень на капітальні та поточні дорожні роботи. Зокрема, йдеться про масштабний проєкт із будівництвом вулиці Квіткової, реконструкцію Козацької, а також поточні ремонти 40 невеликих вулиць і провулків в обласному центрі. 

«18000» у своєму традиційному «літньому» матеріалі розповідає, про які об’єкти йдеться, скільки вони коштують та хто отримає (або може отримати) гроші?

Зазначимо, що загальні суми, які цього року спрямують на ремонтні роботи, – суттєво менші за цифри попередніх років. Так, наприклад, у 2023 році дорожніх робіт і послуг закупили на пів мільярда гривень.

Хочеш знати ще більше про ремонти доріг у Черкасах?
Підтримай незалежний журналістський проєкт «18000»

DONATE

 

Великі ремонти доріг у Черкасах

Вулиця Квіткова

Головним дорожньо‐будівельним проєктом цього року у Черкасах однозначно є створення в місті вулиці Квіткової, що має поєднати мікрорайони залізничного вокзалу та ПЗР.

Про її будівництво говорили ще у 2017 році, однак тоді справа не пішла, і до неї повернулися у 2023‐му. Тоді міський голова анонсував необхідність її побудови. Зрештою, восени 2024 року департамент архітектури уклав угоду із ПП «Дорстрой» на 160 мільйонів гривень. Роботи мають завершити до травня 2026 року.

Читайте: У Черкасах хочуть побудувати нову вулицю за 160 мільйонів. Що відомо?

Нині роботи з будівництва вулиці тривають. У квітні повідомляли, що біля нової вулиці може з’явитися житло для внутрішньо переміщених осіб.

Нині підрядник отримав на свій рахунок дещо більше мільйона гривень.

 – Цьогоріч у нас заплановані тут підготовчі роботи. Наступного року почнеться асфальтування. Зараз там відбувається перенесення мереж, прокладання нової зливової каналізації – це складні роботи, – розповідає директор департаменту‐замовника Артур Савін. 

За словами Савіна, сума цьогорічного фінансування на Квіткову – 39 мільйонів гривень.

будівництво вулиці Квіткової у Черкасах

Підготовка до початку будівництва вулиці Квіткової у Черкасах

Вулиця Козацька

Другим великими дорожнім тендером є реконструкція вулиці Козацької за 40 мільйонів гривень. Нині триває тендерна процедура. Єдиний учасник закупівлі все той же «Дорстрой». Наразі договір з ним ще не уклали. Попередній дедлайн робіт – кінець 2026 року. 

Очільник департаменту‐замовника Артур Савін повідомляв «18000», що ця реконструкція – це початок облаштування і розбудови черкаської набережної. 

Сума цьогорічного фінансування, за словами Савіна, 26 мільйонів гривень. 

Інші масштабні будівельні тендери на цей рік не планують. Нині міська рада продовжує сплачувати ремонти за договорами 2023–2024 років. 

Із початку цього року департамент архітектури заплатив 22 мільйони за ремонти вулиць Сумгаїтської та Гагаріна.

Поточні ремонти доріг у Черкасах

Як «18000» уже писав раніше, департамент дорожньо‐транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради проводить тендери на поточний ремонт 40 місцевих вулиць і провулків на суму у 63 мільйони гривень. 

Ця практика відрізняється від досвіду минулих років. Тривалий час міська рада об’єднувала всі об’єкти однією закупівлею. А торік спрямовувала кошти на поточний ремонт відносно великих дорожніх об’єктів. Як‐от, центральні частини вулиць Дашковича та Хрещатик та вулиці Руставі й проспекту Перемоги у Південно‐Західному районі. Цього року поточні ремонти поділені на більш дрібні закупівлі.

Сергій Отрешко - керівник департаменту ЧМР

Сергій Отрешко

Директор департаменту‐замовника Сергій Отрешко розповідає, що розподіл закупівель за вулицями – це вимога закону.

– Предмет закупівлі визначають за кожним окремим об’єктом. Об’єкт тендера – це вулиця. Так правильно. Чітко робимо, як пишуть правила, – каже Отрешко.

Читайте: У Черкасах новостворений департамент замовляє поточний ремонт доріг на 43 мільйони.

Попри те, що тендерні процедури стартували ще у квітні, замовник довів до фіналу і уклав лише п’ять договорів із підрядниками. В інших 33 випадках нині або триває розгляд пропозицій, або кваліфікація учасника, або хоча би є повідомлення про намір укласти договір. Ще в одному випадку торги скасували через відсутність пропозицій. Також по ще одній закупівлі (вулиця Сиротенка) наразі триває подання пропозицій.

Ремонт вулиць у Черкасах. Перелік, частина 1

Які вулиці планують ремонтувати в Черкасах у 2025 році

Ремонт вулиць у Черкасах. Перелік, частина 2

Які вулиці планують ремонтувати в Черкасах у 2025 році. Частина 2

Перелік провулків для ремонту 2025

Які провулки хочуть відремонтувати в Черкасах у 2025 році

З огляду на результати, що є нині, всі закупівлі розділені між трьома учасниками:

  • «Дорстрой»;
  • «Черкасишляхбуд Плюс»;
  • товариство «Євродороги».

У більшості тендерів із ними конкурували ТОВ «Регдорстрой» та «Асфальтно‐бетонний завод Євробуд Асфальт». Вони подавали свої пропозиції, які були нижчими за очікувану вартість, однак всі їхні пропозиції в підсумку відхилили. 

Ті процедури, які ще тривають, розтягують у часі через скарги учасників, які відхилив замовник, до Антимонопольного комітету.

 – По частині закупівель є одна‐дві скарги до Антимонопольного комітету. Одна з таких скарг «Євробуд Асфальт» оскаржив своє відхилення (провулок Водопарковий). Плануємо, щоб цього і наступного тижня більш‐менш завершилися торги, – розповів Сергій Отрешко.

Хто ремонтуватиме дороги в Черкасах?

Дорстрой

ПП «Дорстрой» – найвідоміший із учасників тендерів. Це підприємство – одне з найбільших дорожніх підрядників Черкащини. Фірма зареєстрована в Христинівці і належить Роберту Григоряну, директор – Ігор Віблий.

«Дорстрой» має угод із департаментом архітектури майже на мільярд гривень. Фірма спеціалізується не лише на найбільш масштабних капітальних ремонтах і реконструкціях міських доріг, а й на поточних ремонтах.

Наразі підприємство фігурує в кримінальному провадженні, що відкрили за заявою ГО «Нон‐стоп Україна» щодо можливих зловживань під час ремонту доріг в Гайсинський тергромаді. Справу слухає Гайсинський райсуд Вінницької області.

Черкасишляхбуд Плюс

Колесниченко, Тренкін і Отрешко

Сергій Отрешко, Сергій Колесниченко, Юрій Тренкін

«Черкасишляхбуд Плюс» – компанія відомого підрядника Сергія Колесниченка. Вона стала активним учасником і переможцем будівельних тендерів після того, як інша його компанія «Колтех‐транс» отримала тендерний бан від АМКУ у 2023 році. 

Починаючи із 2016 року, різні фірми Колесниченка традиційно займаються у Черкасах поточним ремонтом доріг.

У 2020 році СБУ, прокуратура та поліція розслідували зловживання під час поточного ремонту та можливу змову підрядника з тодішнім керівництвом департаменту ЖКК. Справа мала широкий публічний резонанс, у межах неї вручили шість підозр. Останні ухвали по цій справі, що є в загальному доступі, датовані 2020 роком.

Підозри Колесниченка

Підозри у справі Колесниченка

У 2024 році у відповідь на питання журналіста «18000» про те, чому різні фірми Колесниченка постійно виграють міські тендери, Сергій Отрешко згадав олімпійські успіхи Сергія Куліша.  

Читайте: У Черкасах на ремонті доріг «наварили» 1,5 мільйона гривень. Директор підрядника та екс посадовці міськради отримали підозри.

Євродороги

ТОВ «Євродороги» – відносний новачок у цьому переліку. Фірма зареєстрована у Лисянці у 2023 році, і ці угоди з міською радою можуть стати першими для неї в Черкасах. Нині в Черкаській області це підприємство має лише один договір – із службою місцевих доріг на поточний ремонт місцевих доріг Черкаського району.

Компанія належить Македону Рустамяну. Він зареєстрований як підприємець і має шість угод з Черкаською міською радою на 6 мільйонів гривень у 2017–2018 роках. Це ремонти вулиць Хрещатик, Чіковані, Нечуя‐Левицького тощо. Всі угоди укладені без тендерних процедур.

У 2020 році «18000» писав, що брат міського голови Черкас Бондаренка продав Рустамяну автомобіль у дев’ять разів дорожче, ніж купував.

Згідно з інформацією із судового реєстру, у 2024 році окружний адміністративний суд Черкас стягнув з Рустамяна 28 387 гривень податкового боргу.

Фірми, чиї пропозиції ремонту відхилили

Регдорстрой

ТОВ «Регдорстрой» зареєстроване в Миколаївській області. Його директором та власником є Артур Петросян. Компанія має договорів на 329 мільйонів гривень, більшість з яких стосуються Києва та області. На Черкащині має вісім договорів із Смілянською міськрадою на 8,5 млн грн.

За інформацією судового реєстру, фірма фігурує в кримінальній справі щодо можливої розтрати коштів під час ремонтів доріг у Чабанівській селищній раді. Слідчі звинувачують директора «Регдорстрою» у злочинній змові з головою селищної ради. За версією слідства, після перемоги в тендері директор підприємства на вимогу селищного голови передав йому 300 тисяч гривень. Справу почали розслідувати влітку 2023 року. Остання судова ухвала, що є в публічному доступі, датована жовтнем 2023‐го. 

ремонт дороги та асфальтного покриття

Ремонт дороги. Фото: depositphotos

Асфальтно‐бетонний завод Євробуд Асфальт

«Асфальтно‐бетонний завод Євробуд Асфальт» був зареєстрований у Городищі, але у 2023 році переїхав до Харкова. Фірма належить Армену Абрамяну і має угод на 226 мільйонів гривень. Більшість договорів – із Службою місцевих автодоріг області. З Черкаською міською радою угод поки не має.

«18000» писав про «Євробуд Асфальт» у 2023 році. Фірма, яка на той час уже існувала три роки, отримала тендерні перемоги і відразу на 88 мільйонів гривень. 

Читайте також: Радники начальника Черкаської ОВА: хто допомагає Табурцю.

«Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю авторів ГО «Черкаської інформаційної агенції «18000» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу».

2,3 мільйона читачів за рік — і кожна думка важлива. Поділіться своєю в нашому опитуванні.

коментарі
2 Коментарі
  1. Чому на тендери і договора ідуть місяці?!? Чи можна прискорити розподіл коштів між чиновниками і виконавцями робіт?!?

  2. Написав!!!!!

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *