Цього року у Черкасах оголосили тендерів на понад 260 мільйонів гривень на капітальні та поточні дорожні роботи. Зокрема, йдеться про масштабний проєкт із будівництвом вулиці Квіткової, реконструкцію Козацької, а також поточні ремонти 40 невеликих вулиць і провулків в обласному центрі.
“18000” у своєму традиційному “літньому” матеріалі розповідає, про які об’єкти йдеться, скільки вони коштують та хто отримає (або може отримати) гроші?
Зазначимо, що загальні суми, які цього року спрямують на ремонтні роботи, – суттєво менші за цифри попередніх років. Так, наприклад, у 2023 році дорожніх робіт і послуг закупили на пів мільярда гривень.
Великі ремонти доріг у Черкасах
Вулиця Квіткова
Головним дорожньо-будівельним проєктом цього року у Черкасах однозначно є створення в місті вулиці Квіткової, що має поєднати мікрорайони залізничного вокзалу та ПЗР.
Про її будівництво говорили ще у 2017 році, однак тоді справа не пішла, і до неї повернулися у 2023-му. Тоді міський голова анонсував необхідність її побудови. Зрештою, восени 2024 року департамент архітектури уклав угоду із ПП “Дорстрой” на 160 мільйонів гривень. Роботи мають завершити до травня 2026 року.
Читайте: У Черкасах хочуть побудувати нову вулицю за 160 мільйонів. Що відомо?
Нині роботи з будівництва вулиці тривають. У квітні повідомляли, що біля нової вулиці може з’явитися житло для внутрішньо переміщених осіб.
Нині підрядник отримав на свій рахунок дещо більше мільйона гривень.
– Цьогоріч у нас заплановані тут підготовчі роботи. Наступного року почнеться асфальтування. Зараз там відбувається перенесення мереж, прокладання нової зливової каналізації – це складні роботи, – розповідає директор департаменту-замовника Артур Савін.
За словами Савіна, сума цьогорічного фінансування на Квіткову – 39 мільйонів гривень.
Підготовка до початку будівництва вулиці Квіткової у Черкасах
Вулиця Козацька
Другим великими дорожнім тендером є реконструкція вулиці Козацької за 40 мільйонів гривень. Нині триває тендерна процедура. Єдиний учасник закупівлі все той же “Дорстрой”. Наразі договір з ним ще не уклали. Попередній дедлайн робіт – кінець 2026 року.
Очільник департаменту-замовника Артур Савін повідомляв “18000”, що ця реконструкція – це початок облаштування і розбудови черкаської набережної.
Сума цьогорічного фінансування, за словами Савіна, 26 мільйонів гривень.
Інші масштабні будівельні тендери на цей рік не планують. Нині міська рада продовжує сплачувати ремонти за договорами 2023-2024 років.
Із початку цього року департамент архітектури заплатив 22 мільйони за ремонти вулиць Сумгаїтської та Гагаріна.
Поточні ремонти доріг у Черкасах
Як “18000″ уже писав раніше, департамент дорожньо-транспортної інфраструктури та екології Черкаської міської ради проводить тендери на поточний ремонт 40 місцевих вулиць і провулків на суму у 63 мільйони гривень.
Ця практика відрізняється від досвіду минулих років. Тривалий час міська рада об’єднувала всі об’єкти однією закупівлею. А торік спрямовувала кошти на поточний ремонт відносно великих дорожніх об’єктів. Як-от, центральні частини вулиць Дашковича та Хрещатик та вулиці Руставі й проспекту Перемоги у Південно-Західному районі. Цього року поточні ремонти поділені на більш дрібні закупівлі.
Сергій Отрешко
Директор департаменту-замовника Сергій Отрешко розповідає, що розподіл закупівель за вулицями – це вимога закону.
– Предмет закупівлі визначають за кожним окремим об’єктом. Об’єкт тендера – це вулиця. Так правильно. Чітко робимо, як пишуть правила, – каже Отрешко.
Читайте: У Черкасах новостворений департамент замовляє поточний ремонт доріг на 43 мільйони.
Попри те, що тендерні процедури стартували ще у квітні, замовник довів до фіналу і уклав лише п’ять договорів із підрядниками. В інших 33 випадках нині або триває розгляд пропозицій, або кваліфікація учасника, або хоча би є повідомлення про намір укласти договір. Ще в одному випадку торги скасували через відсутність пропозицій. Також по ще одній закупівлі (вулиця Сиротенка) наразі триває подання пропозицій.
Які вулиці планують ремонтувати в Черкасах у 2025 році
Які вулиці планують ремонтувати в Черкасах у 2025 році. Частина 2
Які провулки хочуть відремонтувати в Черкасах у 2025 році
З огляду на результати, що є нині, всі закупівлі розділені між трьома учасниками:
- “Дорстрой”;
- “Черкасишляхбуд Плюс”;
- товариство “Євродороги”.
У більшості тендерів із ними конкурували ТОВ “Регдорстрой” та “Асфальтно-бетонний завод Євробуд Асфальт”. Вони подавали свої пропозиції, які були нижчими за очікувану вартість, однак всі їхні пропозиції в підсумку відхилили.
Ті процедури, які ще тривають, розтягують у часі через скарги учасників, які відхилив замовник, до Антимонопольного комітету.
– По частині закупівель є одна-дві скарги до Антимонопольного комітету. Одна з таких скарг “Євробуд Асфальт” оскаржив своє відхилення (провулок Водопарковий). Плануємо, щоб цього і наступного тижня більш-менш завершилися торги, – розповів Сергій Отрешко.
Хто ремонтуватиме дороги в Черкасах?
Дорстрой
ПП “Дорстрой” – найвідоміший із учасників тендерів. Це підприємство – одне з найбільших дорожніх підрядників Черкащини. Фірма зареєстрована в Христинівці і належить Роберту Григоряну, директор – Ігор Віблий.
“Дорстрой” має угод із департаментом архітектури майже на мільярд гривень. Фірма спеціалізується не лише на найбільш масштабних капітальних ремонтах і реконструкціях міських доріг, а й на поточних ремонтах.
Наразі підприємство фігурує в кримінальному провадженні, що відкрили за заявою ГО “Нон-стоп Україна” щодо можливих зловживань під час ремонту доріг в Гайсинський тергромаді. Справу слухає Гайсинський райсуд Вінницької області.
Черкасишляхбуд Плюс
Сергій Отрешко, Сергій Колесниченко, Юрій Тренкін
“Черкасишляхбуд Плюс” – компанія відомого підрядника Сергія Колесниченка. Вона стала активним учасником і переможцем будівельних тендерів після того, як інша його компанія “Колтех-транс” отримала тендерний бан від АМКУ у 2023 році.
Починаючи із 2016 року, різні фірми Колесниченка традиційно займаються у Черкасах поточним ремонтом доріг.
У 2020 році СБУ, прокуратура та поліція розслідували зловживання під час поточного ремонту та можливу змову підрядника з тодішнім керівництвом департаменту ЖКК. Справа мала широкий публічний резонанс, у межах неї вручили шість підозр. Останні ухвали по цій справі, що є в загальному доступі, датовані 2020 роком.
Підозри у справі Колесниченка
У 2024 році у відповідь на питання журналіста “18000” про те, чому різні фірми Колесниченка постійно виграють міські тендери, Сергій Отрешко згадав олімпійські успіхи Сергія Куліша.
Євродороги
ТОВ “Євродороги” – відносний новачок у цьому переліку. Фірма зареєстрована у Лисянці у 2023 році, і ці угоди з міською радою можуть стати першими для неї в Черкасах. Нині в Черкаській області це підприємство має лише один договір – із службою місцевих доріг на поточний ремонт місцевих доріг Черкаського району.
Компанія належить Македону Рустамяну. Він зареєстрований як підприємець і має шість угод з Черкаською міською радою на 6 мільйонів гривень у 2017-2018 роках. Це ремонти вулиць Хрещатик, Чіковані, Нечуя-Левицького тощо. Всі угоди укладені без тендерних процедур.
У 2020 році “18000″ писав, що брат міського голови Черкас Бондаренка продав Рустамяну автомобіль у дев’ять разів дорожче, ніж купував.
Згідно з інформацією із судового реєстру, у 2024 році окружний адміністративний суд Черкас стягнув з Рустамяна 28 387 гривень податкового боргу.
Фірми, чиї пропозиції ремонту відхилили
Регдорстрой
ТОВ “Регдорстрой” зареєстроване в Миколаївській області. Його директором та власником є Артур Петросян. Компанія має договорів на 329 мільйонів гривень, більшість з яких стосуються Києва та області. На Черкащині має вісім договорів із Смілянською міськрадою на 8,5 млн грн.
За інформацією судового реєстру, фірма фігурує в кримінальній справі щодо можливої розтрати коштів під час ремонтів доріг у Чабанівській селищній раді. Слідчі звинувачують директора “Регдорстрою” у злочинній змові з головою селищної ради. За версією слідства, після перемоги в тендері директор підприємства на вимогу селищного голови передав йому 300 тисяч гривень. Справу почали розслідувати влітку 2023 року. Остання судова ухвала, що є в публічному доступі, датована жовтнем 2023-го.
Ремонт дороги. Фото: depositphotos
Асфальтно-бетонний завод Євробуд Асфальт
“Асфальтно-бетонний завод Євробуд Асфальт” був зареєстрований у Городищі, але у 2023 році переїхав до Харкова. Фірма належить Армену Абрамяну і має угод на 226 мільйонів гривень. Більшість договорів – із Службою місцевих автодоріг області. З Черкаською міською радою угод поки не має.
“18000” писав про “Євробуд Асфальт” у 2023 році. Фірма, яка на той час уже існувала три роки, отримала тендерні перемоги і відразу на 88 мільйонів гривень.
Читайте також: Радники начальника Черкаської ОВА: хто допомагає Табурцю.
“Публікація підготовлена за фінансової підтримки Європейського Союзу. Її зміст є виключною відповідальністю авторів ГО “Черкаської інформаційної агенції “18000” і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу”.
2,3 мільйона читачів за рік — і кожна думка важлива. Поділіться своєю в нашому опитуванні.
Чому на тендери і договора ідуть місяці?!? Чи можна прискорити розподіл коштів між чиновниками і виконавцями робіт?!?
Написав!!!!!