Із черкаськими студентами ділилися секретами продажів у ІТ

Чергова лекція від IT Cluster Cherkasy відбулася нещодавно у бізнес-коледжі. Цього разу для студентів розкривали тему продажів у ІТ-сфері. Спікером став комерційний директор компанії Ringostat Костянтин Червяков.

Зі слухачами Костянтин поділився своїм 5-річним досвідом у продажах і побудові довгострокових відносин з клієнтами.

– Роль sales-менеджера (спеціаліст із продажу, – ред.) полягає в тому, щоб виявити проблему, потребу покупця і запропонувати йому найкраще рішення, – говорить Костянтин Червяков. – Як бонус, продавець має нести гарний настрій людям. Для цього потрібно бути завжди зарядженим. Якщо людина нудна і нецікава – навряд у неї буде багато клієнтів.

За його словами, робота продавця в ІТ має низку переваг. Серед таких – постійний розвиток, адже тобі доводиться комунікувати з великою кількість нових людей, кожен із яких має власний кругозір, універсальність професії, а також хороший дохід.

– Гарні продавці – завжди потрібні. У дуже багатьох сферах! Особливо вони потрібні в ІТ-галузі, як такій, що постійно нарощує темпи розвитку. Але по суті, здобувши базові навички і ставши гарним фахівцем, ти зможеш реалізуватись як продавець у будь-якій сфері. Звісно, для цього потрібно кілька місяців на адаптацію, вивчення нових товарів. Однак перевага професії в тому, що ти – універсальний солдат.

Водночас, продовжує Костянтин, професія має і чимало мінусів. Серед таких – емоційне вигорання. І цей мінус виникає по суті із головного плюса – тобі знову ж таки постійно доводиться комунікувати з незнайомими людьми.

– Завжди потрібно бути у психологічному тонусі. Це як у футболі – якщо ти отримав травму, грати більше не можеш. Як футболісти дуже сильно слідкують за своїм здоров’ям, так продажникам треба слідкувати за своїм психологічним станом, вчасно перезавантажуватись, відпочивати, – переконаний експерт.

Водночас, на думку Костянтина, сьогодні у світі бракує гарних “сейлзів” не лише в ІТ, а в інших сферах. Найбанальніше – у магазинах чи на ринках.

– Коли я йду кудись у магазин, очікую побачити продаж. У 99% я його не бачу. По суті це лише як касири на касі. Їх не можна називати продавцями. Це обмінювачі товару на гроші. Максимум, що він може сказати: скільки вам кілограмів? Який розмір одягу дати?

Костянтин пригадує, що на початку роботи не одразу зрозумів, що те, що він робить, – це і є хороший продаж.

– На початку роботи в компанії я мав відповідати на питання користувачів після їхньої реєстрації на сайті. Одного разу я прийшов до директора і констатував, що в нас лише 10% зареєстрованих юзерів ставлять якісь питання. І запропонував телефонувати решті 90% і питати, нащо вони це зробили, що шукали, – говорить Костянтин. – Скажу чесно, мені було дуже складно робити перші дзвінки, це був стрес. Але швидко виявилось, що на іншій стороні теж адекватні люди (посміхається). Я почав їх консультувати, давав їм поради. Десь рік я був переконаний, що не продаю, а просто консультую. Виявилось, що цей процес і є продажем: вислухати людину, зрозуміти, що йому потрібно, і підказати.

Хороший спеціаліст у продажах завжди може рости далі. Проте для подальшого розвитку не завадить гарне знання англійської. Це допоможе виходити на іноземних партнерів, а також рухатись на вищі щаблі кар’єри. Наприклад, sales-менеджер може спробувати себе в ролі керівника відділу продавців. Щоправда тут, окрім знань у продажах, знадобляться і лідерські навики.

Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі
Вісімнадцять три нулі

коментарі

Залиште свій коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *